PZWLP przyznał nagrody
Blisko 100 firm nominowano do nagród Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów. Laury są przyznawane w czterech kategoriach związanych z bezpieczeństwem drogowym, ekologią użytkowanych flot oraz jakością napraw samochodów flotowych w serwisach mechanicznych i blacharsko – lakierniczych.
Blisko 100 firm nominowano do nagród Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów. Laury są przyznawane w czterech kategoriach związanych z bezpieczeństwem drogowym, ekologią użytkowanych flot oraz jakością napraw samochodów flotowych w serwisach mechanicznych i blacharsko – lakierniczych.
Laureaci zostali wyłoneni na podstawie ocen 17 największych na polskim rynku firm wynajmu i leasingu aut, zrzeszonych w PZWLP. W kategorii dotyczącej ekologii użytkowanej floty, firmy są nominowane i oceniane także przez Związek Polskiego Leasingu oraz Stowarzyszenie Kierowników Flot Samochodowych.
Nagroda Bezpieczna Flota, w kategorii „Firma Najbardziej Zaangażowana w Edukację Kierowców”, jest przyznawana podmiotom, które na co dzień korzystają z flot złożonych z minimum 50 samochodów. W tym roku nagrodę tę otrzymała firma Carlsberg Polska (flota liczy 550 pojazdów). Carlsberg Polska już od ośmiu lat prowadzi intensywne działania związane z bezpieczeństwem parku samochodowego swojej firmy. Można wśród nich wymienić edukację pracowników w zakresie bezpiecznej jazdy, kultury na drodze, udzielania pierwszej pomocy, czy też własny Program Bezpieczne Auto.
– Propagowanie i wspieranie rozwoju bezpieczeństwa we flotach aut służbowych w Polsce to jeden z głównych celów działalności PZWLP – mówi Leszek Pomorski, prezes PZWLP a zarazem Alphabet Polska Fleet Management. – Przyznając co roku prestiżową na rynku nagrodę Bezpieczna Flota wierzymy, że przyczyniamy się nie tylko do większego zwracania uwagi przez firmy na kwestie bezpieczeństwa związane z ich autami służbowymi, ale także mobilizujemy biznes do podejmowania efektywnych działań w tym zakresie. Liczba nominacji do tej nagrody oraz poziom podejmowanych przez nominowane firmy działań w zakresie bezpieczeństwa flot, każdego roku sukcesywnie rosną.
W kategorii „Flota Najbardziej Przyjazna Środowisku” zwyciężyła firma SIG, korzystająca na co dzień z floty złożonej z ponad 600 samochodów: osobowych, dostawczych i ciężarowych. Firmy nominowane do tej nagrody muszą użytkować minimum 100 pojazdów. Tegoroczny laureat realizuje z myślą o swoich pracownikach własny program ekojazdy, wybiera auta do swojej floty przede wszystkim na podstawie kryterium emisji spalin oraz prowadzi szkolenia z ekologicznej i bezpiecznej jazdy. Dodatkowo, firma wybiera dostawców paliwa, biorąc pod uwagę przede wszystkim prowadzoną przez nich politykę ekologiczną, a przy wyborze serwisów samochodowych zwraca uwagę na kwestie związane z ekologią, takie jak np. utylizacja zużytych opon lub płynów i smarów. Ciekawostką jest, że pracownicy SIG-a wraz z samochodem służbowym otrzymują również do posadzenia drzewo.
– Ekologia to dzisiaj coraz ważniejszy element w zarządzaniu flotami samochodowymi w firmach – twierdzi Leszek Pomorski. – Przyznawana przez PZWLP Nagroda Eko Flota ma na celu przede wszystkim wspieranie rozwoju działalności ekologicznej w firmach w zakresie pojazdów służbowych. Promując działalność ekologiczną, zwracamy jednak również uwagę na konieczność wprowadzenia w Polsce odpowiednich przepisów prawnych i rozwiązań podatkowych, które mogłyby zachęcać przedsiębiorców do większego inwestowania w ekologiczne auta służbowe, np. dopłaty do zakupu ekologicznych samochodów, ulgi podatkowe, czy zwolnienia z opłat parkingowych. Rozwiązania tego typu z powodzeniem funkcjonują już na rynkach zachodnioeuropejskich.
Laureatem tegorocznej Nagrody Mobilizator w kategorii „Najlepszy Serwis Napraw Mechanicznych” została firma Auto Special, Oddział Sobiesław Zasada Warszawa. Nagrodę Protektor w kategorii „Najlepszy Serwis Napraw Blacharsko – Lakierniczych” otrzymał natomiast serwis Auto – Blak mieszczący się przy ul. Włościańskiej 35 w Warszawie. Jurorzy przy ocenie brali pod uwagę m. in. takie elementy jak terminowość wykonywanych napraw, specjalistyczne wyposażenie serwisu, poziom wykwalifikowania personelu, odsetek reklamacji oraz ogólną jakość usług i współpracy z klientami flotowymi. W przypadku serwisów blacharsko – lakierniczych istotnym kryterium oceny jest także liczba towarzystw ubezpieczeniowych, z którymi współpracuje oceniana firma.