Raport Społeczny Schenker
Spółka Schenker publikuje raport społeczny za rok 2010.
Prezentuje on sposób zarządzania firmą w myśl idei zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialnego biznesu. W publikacji opisane zostały różnorodne działania podejmowane we współpracy z interesariuszami firmy: pracownikami, klientami, kurierami, przewoźnikami, lokalnymi społecznościami i studentami.
– Raport Społeczny Schenker Sp. z o.o.2010 powstał według modelu EFQM (Europejski Model Zarządzania Jakością), który odzwierciedla sposób zarządzania naszą firmą – mówi Monika Pachniak – Radzińska, dyrektor Rozwoju Rynku Schenker – Zdecydowaliśmy się na wdrożenie Modelu Doskonałości EFQM, ponieważ jest to bardzo uniwersalne narzędzie, które obejmuje wszystkie aspekty zarządzania organizacją. Mowa w nim m.in. o przywództwie, budowaniu polityki i strategii, procesach funkcjonujących w firmie oraz relacjach z klientami, pracownikami i otoczeniem społecznym.
Został on opracowany zgodnie z ujednoliconymi zasadami sprawozdawczości CSR, stworzonymi przez Światową Inicjatywę Sprawozdawczą (Global Reporting Initiative – GRI). Publikacja jest efektem pracy zespołowej przedstawicieli wszystkich kluczowych obszarów działalności firmy. Z uwagi na szacunek dla ekologii Raport ma postać strony internetowej. Publikacja została zweryfikowana przez zewnętrznego audytora.
Spółka Schenker ideę społecznej odpowiedzialności zaczął włączać w strategię rozwoju i działania firmy już w latach 90-tych. Operator logistyczny budował swój model biznesowy, kładąc nacisk na zrównoważony rozwój, równowagę między ekonomią, etyką i ekologią. Konsekwentna praca operatora nad poszczególnymi obszarami CSR i uwzględnianie w prowadzonych działaniach potrzeb każdej z grup interesariuszy zostały zauważone i docenione m.in. w V Rankingu Odpowiedzialnych Firm 2011.
Raport znajduje się pod adresem: www.dbschenker-csr.pl