Raport: sprzedaż aut do firm 2013

Raport: sprzedaż aut do firm 2013

Od początku roku do końca sierpnia zarejestrowano w Polsce 191 389 sztuk nowych samochodów osobowych, czyli więcej o 2 procent niż w 2012 roku. Na arenie pojazdów firmowych króluje Škoda.Jeśliby odjąć potencjalny reeksport sprzedaż do odbiorców wykorzystujących swoje...

Jeśliby odjąć potencjalny reeksport sprzedaż do odbiorców wykorzystujących swoje samochody w Polsce wynik byłby całego rynku byłby gorszy. W pierwszym półroczu br. z nowo zarejestrowanych aut osobowych wyrejestrowano prawie 2 procent (2932 szt.). Wskaźniki uśrednione dla całego rynku niewiele mówią, gdyż dla poszczególnych marek różnią się diametralnie.

Sprzedaż wzrasta

Od maja stopniowo wzrasta liczba pojazdów pozostających na rejestracji czasowej na koniec miesiąca. W sierpniu wyniosła blisko 7 procent. To pierwszy ślad (ale nie jedyny) grupy pojazdów potencjalnie kierowanych na wywóz za granicę. Zjawisko jest złożone i niekoniecznie deklarowane w momencie rejestracji. Zapisy o wyrejestrowaniu tych aut, o ile w ogóle znajdują odzwierciedlenie w rejestrze CEP są bardzo spóźnione.

W sierpniu 2013 roku firmy zakupiły więcej aut niż przed rokiem o 7,7 procent, ale mniej niż w lipcu 2013 roku (o 24,7 procent). W grupie samochodów dostawczych o d.m.c. do 3,5t od początku roku przybyło 25 943 aut, niemal tyle samo co w podobnym okresie rok wcześniej. Jeśli chodzi o auta osobowe prym wiedzie Škoda, lecz z minimalnie niższym udziałem w rynku niż dotychczas, co może mieć jednak związek ze zmianą wersji Octavii.

Nowe znaczy lepsze?

Co ciekawe, w pierwszej dziesiątce aż sześć modeli wywodzi się z segmentu C, co może oznaczać, że firmy jednak niechętnie zmniejszają klasę aut swoim pracownikom. Zwraca uwagę wysoki skok nowego Aurisa, co jest oczywiście związane z odnowioną gamą tego modelu. Podobnie należy tłumaczyć coraz lepszą sprzedaż Golfa. Bliższe informacje o obu samochodach można znaleźć na łamach FlotyAutoBiznes. Najwyższy skok w pierwszej dwudziestce zanotowały jednak Peugeot 208 i Kia Sportage.

Na przeciwnym biegunie znajduje się czekająca z utęsknieniem na facelifting (to już tuż tuż) Insignia, Avensis, który raczej na to samo nie może w najbliższym czasie liczyć oraz Mondeo i Duster.

Prosimy otworzyć załącznik!

Po szczegółowe klasyfikacje najlepszych modeli jak i marek stan na sierpień 2013 odsyłamy do załącznika.

Poleć ten artykuł:

Polecamy