RAVAS Europe przygotowuje się do kolejnego kroku

RAVAS Europe przygotowuje się do kolejnego kroku

Na początku grudnia RAVAS Europe, specjalista w dziedzinie technologii ważenia mobilnego, przeprowadzi się do zupełnie nowego, najnowocześniejszego i przede wszystkim ekologicznego budynku. Będzie to również sygnał dla zespołu zarządzającego, kierowanego przez nowego CEO, do rozwinięcia i wdrożenia strategicznego planu biznesowego na całym świecie. RAVAS przygotowuje się do następnego kroku – w dialogu z całym zespołem zarządzającym, który z ambicją patrzy w przyszłość.

Innowacja i ‘Booster’

Nie tylko rynek transportu wewnętrznego jest w pełnym rozkwicie. Od momentu zmian właścicielskich, które zaszły pod koniec 2018 r., firma RAVAS obrała również kurs na konsolidację i dalszy rozwój pozycji ważenia mobilnego w przemyśle i logistyce w nadchodzących latach. Jak zaznacza Niels van den Berg, obecny Dyrektor Generalny RAVAS Europe – Jako zespół zarządzający, w ciągu ostatniego roku zainwestowaliśmy dużo w jasny plan strategiczny, aby zrealizować nasze ambicje. Ten plan, który zaczyna się kształtować wewnętrznie pod nazwą “Booster”, pokazuje, że RAVAS ma doskonałą pozycję wyjściową na rozwijającym się rynku pełnym szans i możliwości. Innowacje odegrają tu znaczącą rolę. Szczególnie będzie to widać na poziomie produktów i rozwiązań 0-w przyspieszonym tempie wprowadzimy na rynek szereg innowacji.

Na pytanie, w jaki sposób innowacyjność będzie zapewniana w całej organizacji, Niels odpowiedział: — Jako zespół zarządzający zdecydowaliśmy się stworzyć specjalne stanowisko w ramach kierownictwa. Z dniem 1 października przekażę moje zadania CEO Frankowi van Rijnsoever, obecnemu Dyrektorowi Sprzedaży i Marketingu, i skupię się wyłącznie na pobudzaniu innowacji w ramach działu R&D i Jakości jako Dyrektor Innowacji i Technologii. Dla mnie osobiście jest to wyzwanie, które pozwoli mi w pełni oddać się mojej pasji do technologii i nie mogę się doczekać dalszego rozwijania tej roli wraz z moimi kolegami z zarządu i zespołem.

Nowy prezes zarządu

Nowy dyrektor generalny jest również pełen energii. Frank van Rijnsoever, który nadal będzie odpowiedzialny za sprzedaż i marketing, wyjaśnia: – Jako zarząd jesteśmy gotowi na ten kolejny krok. Postrzegamy to jako podróż, którą odbędziemy jako międzynarodowy zespół, przekształcając się z organizacji technicznej, opartej na produktach, w partnera technologicznego, który wie, jak zoptymalizować każdy łańcuch logistyczny poprzez udostępnianie cennych danych dotyczących wagi i wymiarów w czasie rzeczywistym. Innymi słowy, od “Mobile Weighing” do “Creating Intelligence”, jak głosi nasza nowa misja. Będziemy nadal wzmacniać współpracę z naszymi istniejącymi kanałami sprzedaży w Europie i Ameryce. Nasz międzynarodowy zespół marketingu zajął teraz centralną pozycję w RAVAS, umożliwiając nam zaprezentowanie użytkownikom końcowym w przemyśle i logistyce wartości dodanej naszych rozwiązań.

– Mamy wszystkie składnik potrzebne doi sukcesu – podsumowuje Frank van Rijnsoever. – RAVAS może pochwalić się bogatą historią, profesjonalnym zespołem entuzjastycznych ekspertów oraz reprezentacją punktów sprzedaży i serwisu na całym świecie. To od nas zależy, czy zrealizujemy nasze ambicje. Dlatego jestem niezmiernie dumny, że my, zespół zarządzający, z właściwym człowiekiem na właściwym miejscu, rozpoczynamy tę przygodę w tym samym składzie

Trasy 

Plan strategiczny Booster wyznacza punkt wyjścia, stacje pośrednie i miejsce docelowe. Każdy członek zarządu jest odpowiedzialny za swoją własną trasę. Nie tylko innowacje, technologia i sprzedaż są coraz ważniejsze, ale także niezbędne działania w obszarach operacyjnych, kadrowych i finansowych. Petrik Erens, Dyrektor Operacyjny, wyjaśnia: – Zbliżająca się przeprowadzka do nowej siedziby, z zakładem produkcyjnym do 10 razy większym niż nasza obecna siedziba, będzie dobrym punktem odniesienia dla określenia naszej sytuacji. Przy projektowaniu zakładu już na wczesnym etapie opracowaliśmy nasze procesy i przewidzieliśmy nadchodzące zmiany. Wiodącymi czynnikami były oczywiście wydajność i zdolność do sprostania wzrostowi.

Dyrektor finansowy Joost Geleijns dodaje: – Dzięki mapowaniu procesów, także w obrębie finansów, i ciągłemu ich doskonaleniu, wiemy że nie musimy pracować ciężej, ale mądrzej. Fundamenty muszą być dobre, bo na nich wszystko się buduje. I oczywiście w pełni korzystamy z możliwości, jakie oferuje nam era cyfrowa. W rzeczywistości firma RAVAS przyspieszyła swoją cyfrową transformację w wyniku pojawienia się Covid-19. I choć jeszcze nie przeszliśmy tej transformacji, to już przynosi ona wiele korzyści, jeśli chodzi o KPI, dashboardy, pracę zorientowaną na wyniki, współpracę i komunikację wewnętrzną.

Dyrektor personalny Koen Smulders w pełni zgadza się co do roli fundamentów. – W końcu wszystko zaczyna się od ludzi, którzy sprawiają, że RAVAS jest tym, czym jest dzisiaj i czym będzie w nadchodzących latach. Zaczyna się to od pasji do pracy i inspirującego przywództwa, a znajduje odzwierciedlenie w innowacyjności, proaktywności, odpowiedzialności i pracy zespołowej pracowników. W tym celu niezbędne upewnienie się, że właściwy mężczyzna lub kobieta są na właściwym miejscu, że poświęca się uwagę rozwojowi osobistemu i szkoleniom, a także, co bardzo ważne, że wspólnie świętujemy sukcesy, które osiągamy podczas tej podróży. 

Mapa drogowa

Wraz z przeprowadzką, nowym CEO, planem strategicznym Booster oraz nową rolą dla Innowacji i technologii, może się wydawać, że RAVAS przechodzi drastyczną zmianę kursu, ale nic bardziej mylnego. Frank van Rijnsoever przedstawia to następujący sposób: – Od końca 2018 roku konsekwentnie i szczególnie intensywnie pracujemy wspólnie nad nową, strategiczną wizją. I to jest ten moment, kiedy wszystko się łączy. Nasze odkrycia i wysiłki potwierdziły się, a dzięki Boosterowi mamy teraz w rękach praktyczną i jasną mapę drogową, która pewnie i ambitnie prowadzi nas w przyszłość.

Poleć ten artykuł:

Polecamy