ROHLIG SUUS Logistics dla Media Markt i Saturn

ROHLIG SUUS Logistics dla Media Markt i Saturn

ROHLIG SUUS Logistics realizuje dla holdingu Media-Saturn, europejskiego lidera sieci handlowych w branży elektroniki użytkowej, kompleksową obsługę dostaw towarów zakupionych przez Internet oraz towarów nabytych w sklepach stacjonarnych, dostarczanych pod adres kupującego.

Operator realizuje dostawy do klientów indywidualnych, towarów wysyłanych z magazynu centralnego, zlokalizowanego w okolicach Warszawy. Obejmują one przesyłki niespaletyzowane, wykraczające poza możliwości obsługi firm kurierskich (ponad 30 kg, ponad 0,15 m3), które dodatkowo charakteryzują się znaczną wrażliwością na uszkodzenia.

 

Dostawy e-commerce wymagają szczególnej opieki firmy logistycznej, ponieważ klienci e-sklepów należą do bardzo wymagających konsumentów, przywiązujących znaczną uwagę do jakości całego procesu obsługi zamówienia. Z tego tytułu, zakres współpracy dotyczy również pakietu usług dodatkowych, takich jak: wniesienie i rozpakowanie zakupionego towaru, utylizacja zużytego sprzętu czy płatność za pobraniem.

 

Zdaniem Krzysztofa Gąsiewskiego, dyrektora oddziału ROHLIG SUUS Logistics w Warszawie – Usługa wniesienia i rozpakowania towaru jest bardzo ważna z punktu widzenia klienta ostatecznego, ponieważ dzięki niej może on ocenić dokładnie stan zakupionego sprzętu. Równie istotna jest także płatność za pobraniem, gdyż przy tego typu przesyłkach w grę wchodzą o wiele wyższe sumy, wynikające zazwyczaj z zakupu kilku urządzeń jednocześnie lub zakupu sprzętu wysokiej klasy np. typu side by side – dodaje Gąsiewski.

 

ROHLIG SUUS Logistics zapewnia również dedykowany customer service na etapie nadania oraz doręczenia przesyłki, bowiem dostawa towarów o ponadstandardowych gabarytach w porównaniu do dostaw kurierskich, stawia nie tylko wysokie wymagania przed operatorem logistycznym, ale stanowi również pewne wyzwanie dla samego klienta.

 

Jak podkreśla przedstawiciel ROHLIG SUUS Logistics – Takiej przesyłki nie można swobodnie zostawić u sąsiada, bądź co jest obecnie modne i możliwe w przypadku przesyłek kurierskich, dostarczyć odbiorcy do miejsca pracy. Ustalenie dogodnego czasu dostawy jest zatem bardzo istotne, ponieważ determinuje możliwość wykonania usługi przez operatora logistycznego. Pamiętajmy również, że mówimy o przesyłkach wrażliwych, których kilkukrotna próba doręczenia mogłaby doprowadzić do uszkodzenia towaru. W przypadku przesyłek kurierskich tę próbę można bez podobnego ryzyka wielokrotnie ponawiać – wskazuje Gąsiewski.

 

Operator realizuje usługę awizacji, dzięki której zamawiający otrzymuje mailowo i telefonicznie powiadomienie o nadchodzącej przesyłce w momencie załadowania jej na samochód dystrybucyjny, a także zapewnia możliwość uzgodnienia z kierowcą dogodnej godziny odbioru towaru przed jego dostarczeniem. Firma wysyła również do klientów smsowe komunikaty dotyczące dostawy. Pierwszą wiadomość klient otrzymuje w momencie przygotowania towaru do wysyłki, a kolejną przed jego planowanym doręczeniem.

.

Poleć ten artykuł:

Polecamy