Rok odchodzi, rok nadchodzi cz. 3

Rok odchodzi, rok nadchodzi cz. 3

W naszej trzeciej a zarazem ostatniej części podsumowującej rok 2016 poprosiliśmy o opinię Marcina Cywińskiego z Continental Opony Polska, Janusza Krupę z Goodyear Dunlop Polska i Dariusza Korbuta z TimoComu.Opony z mniszka
Marcin Cywiński, Marketing Manager CVT w Continental...

Opony z mniszka

Marcin Cywiński, Marketing Manager CVT w Continental Opony Polska o:

– największych sukcesach i nowych usługach w 2016 roku.

Wyjątkowo intensywny rok 2016 przyniósł Continental kilka szczególnych okazji do świętowania. Przede wszystkim obchodziliśmy 110-tą rocznicę powstania marki Semperit, która została wyróżniona w prestiżowym konkursie Red Dot Design Award. Opona Semperit Runner D2 na oś napędową została nagrodzona za doskonałą konstrukcję w kategorii „Projekt”. Gamę Runner uzupełniliśmy o nową oponę Runner T2 w rozmiarach 385/55 R 22.5 i 385/65 R 22.5 na oś naczepową. Dzięki zaawansowanym technologiom ugruntowana na rynku pozycja marki Semperit zyskała nową jakość i wizerunek. Wprowadziliśmy również do oferty pierwsze opony premium z fabrycznie zainstalowanymi czujnikami ContiPressureCheck do pomiaru ciśnienia i temperatury w oponie. Ogumienie iTyre gwarantuje utrzymanie prawidłowego ciśnienia w oponie, dzięki czemu obniża zużycie paliwa oraz zmniejsza opory toczenia.

– planach na rok 2017.

W przyszłym roku planujemy rozwinąć ofertę opon iTyre o kolejne rozmiary, a także o inne marki – chcemy aby wszystkie opony do pojazdów ciężarowych w naszej ofercie były wyposażone w czujniki monitorowania ciśnienia. Stawiamy przede wszystkim na rozwój przełomowych rozwiązań dla pojazdów użytkowych. Wśród nich będzie m.in. prezentowany na tegorocznych Targach IAA w Hannoverze system do zarządzania oponami we flocie – ContiConnect, który dzięki wykorzystaniu niezawodnych czujników ContiPressureCheck umożliwia bieżący monitoring ciśnienia i temperatury opon w całej flocie pojazdów. Planujemy także doskonalenie technologii związanych z jazdą autonomiczną, czego przykładem jest technologia eHorizon pozwalająca na udostępnianie kierowcom aktualnych i dokładnych informacji na temat sytuacji na drodze. Poza tym zamierzamy kontynuować prace badawcze nad ogumieniem z mniszka lekarskiego, mającego zastąpić kauczuk naturalny przy produkcji opon. Chcielibyśmy w najbliższej przyszłości stworzyć całą rodzinę opon ciężarowych z wykorzystaniem tego materiału na wszystkie osie w możliwie szerokiej palecie zastosowań – od transportu autobusowego przez ciężarowy, aż po budowlany.

Nowa opona

Janusz Krupa, menedżer marketingu opon użytkowych Polska Ukraina w Goodyear Dunlop Polska o:

– nowych usługach/produktach, wprowadzonych w 2016 roku.

Rok 2016 był dla nas bardzo udany. Wprowadziliśmy na rynek wiele nowych rozwiązań i produktów.

Główną nowością opracowaną przez naszych inżynierów z myślą o operatorach flot była nowa linia opon Dunlop On-Road. Została ona zaprojektowana zgodnie z mottem marki „Gotowe na każde wyzwanie”, co ma swoje bezpośrednie odzwierciedlenie w ich zastosowaniu. Wersje na oś kierowaną (SP346) oraz napędową (SP446) oznaczono symbolem trzech szczytów górskich i płatka śniegu (3PMSF), jak również znakiem M+S, co potwierdza, że spełniają one surowe europejskie wymagania stawiane ciężarowym oponom stosowanym w zimowych warunkach drogowych. W rezultacie nowa linia ogumienia umożliwia realizację zleceń operatorom flot o każdej porze roku, zarówno w przewozach długodystansowych jak i regionalnych.

– planach na rok 2017.

Przyszły rok będzie dla nas kontynuującą obecnie realizowanych działań. Od lat bardzo mocno stawiamy na innowacyjne rozwiązania technologiczne, które nie tylko spełniają ale wręcz wyprzedzają oczekiwania klientów oraz normy prawne.

– postanowieniach noworocznych.

Naszym głównym celem jest kontynuacja efektywnej realizacji działań w tym profesjonalnej obsługi klientów w zakresie opon i rozwiązań wspierających ich indywidualne potrzeby. Jesteśmy przekonani, że tak się stanie i za rok powiemy, że było równie dobrze, jak w 2016 roku.

Dać przewagę klientom nad konkurencją

Dariusz Korbut Director Representative Office Poland w TimoCom o:

– największych sukcesach sprzedażowych w 2016 roku.

Na sukces można spoglądać z wielu punktów widzenia. W TimoCom patrzymy na niego przez pryzmat korzyści, jakie dzięki naszym produktom otrzymuje klient. W 2015 roku mogliśmy się pochwalić liczbą 33 000 klientów. W upływającym 2016 roku zanotowaliśmy liczbę 36 000. Dla nas jest to ogromny sukces ponieważ dodatni bilans klientów przekłada się bezpośrednio na zwiększenie liczby ofert, z których mogą korzystać nasi użytkownicy. I tak, w 2016 roku liczba frachtów i wolnych przestrzeni ładunkowych w pojazdach sięgnęła do pół miliona ofert każdego dnia. W rezultacie znacząco zwiększyliśmy możliwości zawierania transakcji naszych użytkowników w stosunku choćby do roku poprzedniego. Tym samym, wspólnie z naszymi klientami, umacniamy naszą pozycję lidera – największej platformy transportowej w Europie.

– nowych usługach/produktach, wprowadzonych w 2016 roku.

Użytkownikami platformy są nie tylko firmy transportowe lecz przedsiębiorstwa z całego sektora TSL tzn. przewoźnicy, spedytorzy, logistycy oraz firmy produkcyjne i handlowe. Rzeczywiście rok 2016 obfitował w nowości na platformie TimoCom. Najświeższa została zaprezentowana na niedawno zakończonych targach IAA w Hanowerze oraz na TransPoland 2016 w Warszawie. Chodzi o zintegrowaną z TC Profile® funkcję pobierania i udostępniania dokumentów. Dzięki niej, użytkownicy platformy mogą prezentować niezbędne w relacjach biznesowych dokumenty oraz umożliwiać innym użytkownikom ich pobranie. Niesie to ze sobą wiele korzyści dla naszych klientów. Dokumenty są zawsze do dyspozycji kontrahenta, niezależnie od dostępności partnera transakcji – komunikacja jest zatem mniej czasochłonna. Nowa funkcja może być także traktowana jako element działań marketingowych – transparentność sprzyja zwiększeniu możliwości zawarcia transakcji. Przy tym należy podkreślić, że TimoCom, jak zwykle zadbał o bezpieczeństwo danych, które podlegają w zakresie ochrony danych osobowych ustawodawstwu niemieckiemu, będącemu jednym z najbardziej restrykcyjnych w Europie. Dodatkowo dane chronione są pod względem informatycznym na zabezpieczonych serwerach (Hosted in Germany), a ich udostępnienie innym klientom platformy zależy wyłącznie od woli i interesu udostępniającego.

Inną nowością jest funkcja „Drag&Drop” dostępna w ramach TC eMap®. Jest to duże udogodnienie znacznie upraszczające i przyspieszające działanie, np. gdy zachodzi konieczność szybkiej zmiany trasy, ominięcia jakiegoś miasta lub przejścia granicznego. Umożliwia ona poprzez uchwycenie, przeciągnięcie i upuszczenie myszą punktów pośrednich, szybką modyfikację drogi bezpośrednio na mapie. W trakcie przeprowadzania zmian na nowo przeliczane są parametry takie jak: koszty, długość trasy i czas przejazdu. Nowa, zoptymalizowana przez system trasa jest też na bieżąco wizualizowana.

TimoCom wprowadza udogodnienia dla swoich użytkowników na wielu poziomach. Poza nowymi funkcjami w ramach platformy prowadzone są działania integrujące z nią dostępne na rynku europejskim systemy telematyczne oraz systemy TMS. Pozwala to użytkownikom automatyzować ich codzienną pracę. Rezultatem jest minimalizacja błędów i większa efektywność działania. Z TC eMap® zintegrowanych jest obecnie 207 systemów telematycznych, z czego 65 jest z Polski. Platforma TimoCom współpracuje także z 19 dostawcami systemów TMS.

– planach na rok 2017.

Plany TimoCom są dalekosiężne i zakładają dalszą cyfrową transformację i integracje platformy transportowej z innymi podmiotami w ramach haseł rewolucji przemysłowej 4.0. TimoCom jako międzynarodowa platforma transakcyjna wsłuchuje się w potrzeby klientów branży TSL i wychodząc im naprzeciw będzie proponowała nadal nowe rozwiązania nie tylko usprawniające pracę swoich użytkowników, ale także dające im przewagę wśród licznej konkurencji na rynku transportowym.

Poleć ten artykuł:

Polecamy