Selena spaja procesy operacyjne

Selena spaja procesy operacyjne

Grupa Selena – jeden z czołowych producentów i dystrybutorów chemii budowlanej oraz właściciel marki TYTAN – wraz z firmą Microsoft realizuje transformację cyfrową o globalnej skali.

Wpisuje się to w strategię firmy opartą na innowacjach i budowaniu przewag konkurencyjnych przez nowatorskie rozwiązania.

 

Selena zakończyła już wdrażanie nowoczesnego oprogramowania w 7 spółkach, w tym roku planuje w pozostałych polskich podmiotach oraz w USA, a w kolejnych latach obejmie systemem następne kraje. Dzięki zaimplementowanym rozwiązaniom Microsoftu znacząco skrócił się czas obsługi zamówień międzyfirmowych.

 

Dla Grupy Selena kluczowymi celami wdrożenia była: poprawa zarządzania rentownością produktów, standaryzacja efektywności procesów wieloobszarowych, poprawa procesów przepływu gotówki oraz usystematyzowanie gromadzonych w firmie danych. Fundamentem cyfrowej transformacji Seleny jest spójny system ERP oraz nowoczesne środowisko pracy.

 

– Optymalizacja i automatyzacja działań to niewątpliwie jeden z celów, do którego dążymy jako cała Grupa. Zależało nam na zautomatyzowaniu pewnych procesów, by uniezależniać się od błędów ludzkich i budować firmową bazę wiedzy, z której mogą korzystać obecni i przyszli pracownicy. Stawiamy na zintegrowane i chmurowe rozwiązania, które umożliwiają zmniejszenie kosztów inwestycyjnych – mówi Artur Ryglowski, Członek Zarządu Selena FM SA, dyrektor ds. Operacji Produkcyjnych i Logistycznych.

 

– Selena przez lata udowadniała, że działa wizjonersko, odważnie, nierzadko wyprzedzając trendy. Cieszymy się, że firma podobnie postąpiła przy wyborze systemu ERP. Warto też podkreślić, że Selena była jedną z pierwszych firm w Polsce, które zdecydowały się na wdrożenie Office 365 w chmurze – mówi Magda Taczanowska z Microsoft.

 

Wdrożenie Microsoft Dynamics spaja procesy operacyjne w produkcji i łańcuchu dostaw. Dzięki przeniesieniu najlepszych praktyk wypracowanych przez lata przez spółkę dystrybucyjną jako referencji procesów sprzedażowych, zostały ujednolicone procesy finansowe i kadrowo-płacowe.

 

– Przed nami jeszcze sporo prac rozwojowych – przyczyniających się do pełnego zwrotu z inwestycji – zarówno po stronie systemu, jak i organizacji. W tym roku planujemy wdrożenia w pozostałych spółkach polskich oraz USA, w kolejnych latach będziemy obejmować systemem następne kraje, w których prowadzimy działalność – mówi Wojciech Knapik, dyrektor ds. informatyki Selena FM SA.

 

– Grupa Selena implementowała rozwiązanie równolegle w 7 spółkach o różnej specyfice, dlatego istotnym elementem projektu były prace przygotowawcze, w tym tworzenie nowego modelu biznesowego. Stabilizacja trwała około roku. Teraz Selena jest już w fazie zaawansowanego rozwoju systemu i planujemy w tym roku pierwsze implementacje w spółkach zagranicznych – podkreśla Daniel Olejniczak z firmy Bonair, partnera wdrożeniowego Microsoft Dynamics.

 

– Z perspektywy czasu utwierdziłem się w przekonaniu, że wybór Dynamics dla Grupy Selena był wyborem jak najbardziej słusznym. Widać jak bardzo Microsoft inwestuje w to rozwiązanie i jaki przyrost funkcjonalny zaobserwowaliśmy w tym czasie. Jestem przekonany, że dalsze wdrożenia w ramach Grupy zwiększa naszą sprawność operacyjną i wpłyną korzystnie na szybkość realizacji zamówień, co w przyszłości przełoży się na zmniejszenie kosztów działalności operacyjnej – dodaje Artur Ryglowski.

Poleć ten artykuł:

Polecamy