STILL z certyfikatem EcoVadis na poziomie gold

STILL z certyfikatem EcoVadis na poziomie gold

Firma STILL przeszła audyt zrównoważonego rozwoju realizowany przez agencję EcoVadis. Uzyskała certyfikat na poziomie gold, plasujący ją pośród 5% przedsiębiorstw najlepszych pod względem branych pod uwagę kryteriów sustainability.

Niezależna agencja ratingowa EcoVadis stawia sobie za cel wspieranie dobrych praktyk biznesowych w zakresie troski o środowisko i otoczenie społeczne przedsiębiorstw – zgodnie z 10 zasadami United Nations Global Compact. Ten ONZ-owski dokument ma w założeniu zachęcać firmy do przyjmowania zrównoważonych i odpowiedzialnych społecznie polityk oraz do składania sprawozdań z ich wdrażania. Na jego podstawie została stworzona metodologia EcoVadis, uwzględniająca ponad 150 kryteriów zakupowych i 21 kryteriów CSR. Zgodnie z nią poddanych ocenie zostało już ponad 20 tys. przedsiębiorstw z 95 krajów. Firma STILL poprosiła o przeprowadzenie audytu swoich działań już po raz 10. Po raz pierwszy udało się jej uzyskać certyfikat na poziomie gold, równoznaczny z pozycją pośród najlepszych 5 proc. przedsiębiorstw.

– Uzyskanie certyfikatu zrównoważonego rozwoju na poziomie gold jest wspaniałym potwierdzeniem naszych przekonań i naszych długofalowych wysiłków – mówi Frank Müller, Senior Vice President Brand Management / Sales & Service Steering STILL EMEA. – Szczególnie w perspektywie obecnej sytuacji klimatycznej nie ma alternatywy dla działań biznesowych uwzględniających długofalową ochronę i zachowanie zasobów naszej planety – dodaje.
I rzeczywiście, w zakresie ochrony środowiska firma uplasowała się wśród 1 proc. przedsiębiorstw najbardziej dbających o ekologię.

Firma STILL przewiduje, że w związku ze wzrostem znaczenia zrównoważonego rozwoju certyfikaty takie jak EcoVadis staną się w przyszłości istotnym elementem procesu doboru kontrahentów. W kontekście rosnących oczekiwań względem brania przez przedsiębiorstwa odpowiedzialności za ich oddziaływanie na środowisko, postępowanie w duchu sustainability ma szansę zaistnieć jako czynnik przewagi konkurencyjnej na globalnym rynku.

Poleć ten artykuł:

Galeria zdjęć do artykułu

Polecamy