Świąteczny „szczyt paczkowy”: wskazówki dla korzystających z usług kurieskich
Tradycja świąt Bożego Narodzenia od lat wiąże się z przekazywaniem swoim bliskim prezentów. Skutkuje to wzmożoną aktywnością oraz nagłym wzrostem sprzedaży, także on-line, co z kolei sprawia, że kurierzy mają pełne ręce roboty. Jak zatem firmy kurierskie radzą sobie ze „szczytem...
Firmy kurierskie już wczesną jesienią rozpoczynają przygotowania do wzmożonej pracy na koniec roku. Przykładowo, Siódemka zmodyfikowała wewnętrzną organizację pracy pod kątem zwiększonej liczbyzamówień.
W stosunku do zwykłego okresu zwiększono liczbę kurierów oraz pracowników w oddziałach i centrum obsługi klienta. Ponadto w ramach usprawnień sieci logistycznej Siódemka otworzyła dodatkowe podsortownie, które zwiększyły jej przepustowość dzięki czemu usprawniono proces od nadania paczki do jej doręczenia odbiorcy. Zwiększoną pracę w tym okresie mają również handlowcy, ostatni kwartał to czas wzmożonych odwiedzin u klientów, którzy notują duże wzrosty nadań i potrzebują porady jak w sposób optymalny uporać się ze zwiększonym wolumenem paczek.
Należy jednak pamiętać, że złożoność samego procesu logistycznego, znaczne zwiększenie wolumenu dostarczanych paczek, a także inne, nieprzewidziane utrudnienia, związane na przykład z niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi, mogą spowodować opóźnienia w terminowości dostarczenia przesyłki do odbiorcy.
Oto kilka wskazówek dla osób korzystających z usług kurierów, które zapewnią właściwą realizację usługi:
1. Pamiętaj o podaniu dokładnego adresu dostarczenia paczki oraz telefonu kontaktowego do odbiorcy. Wielokrotnie zdarza się, że błędne lub nieprecyzyjne podanie adresu skutkuje niepotrzebnymi problemami.
2. Zwróć uwagę na dostępność zamawianego produktu w sklepie. W decydujący sposób wpływa to na termin dostawy wydłużając cały proces. Weźmy to pod uwagę obliczając termin dostarczenia produktu.
3. Sprawdź opinie na temat sklepu internetowego, w którym dokonujesz zamówienia. Rekomendacje innych użytkowników pomogą ustrzec Cię przed problemami.
4. Dokonaj zamówienia odpowiednio wcześniej (najpóźniej 2 tygodnie przed Wigilią Bożego Narodzenia), by mieć pewność, że zamówiony produkt znajdzie się pod choinką we właściwym momencie.
5. Sprawdź, czy w zamówieniu wskazałeś adres, pod którym na pewno będzie ktoś, kto odbierze przesyłkę. Warto przewidzieć, gdzie najlepiej dostarczyć naszą paczkę, może dogodniejszym miejscem będzie nasze miejsce pracy, a nie zamieszkania.
6. Korzystaj z narzędzi monitoringu przesyłek, powiadomień sms i e-mail, które pomagają w usprawnieniu pracy kuriera i podniesieniu skuteczności doręczeń.
7. By mieć pewność dostawy, korzystaj z usługi dostawy z zastrzeżeniem godziny dostarczenia przesyłki.
W celu uniknięcia nieprzyjemności związanych z brakiem prezentu w wigilijny wieczór warto wziąć pod rozwagę powyższe wskazówki. Zastosowanie się do nich zapewni dostarczenie przesyłki na czas i miejsce bez niepotrzebnych emocji związanych z ewentualnymi opóźnieniami.