System Adapto wdrażany w firmie Recio

System Adapto wdrażany w firmie Recio

Zespół konstruktorów Vanderlande, pracujący w miejscowości Vegel w Holandii przekonany jest, że musi istnieć możliwość elastycznego dostosowania automatyki magazynowej do zmieniających się potrzeb biznesowych użytkowników takiego systemu.

W ostatnim czasie firma rozwinęła Adapto – wysoce elastyczny system magazynowy, obejmujący swoim zakresem składowanie, automatyczne pobieranie towaru oraz jego transport.

Adapto zapewnia niespotykaną dotąd skalowalność i dostępność, umożliwiając użytkownikom systemu osiągnięcie najwyższego poziomu obsługi klienta. Rozwiązanie jest kolejnym krokiem na konsekwentnej drodze tworzenia elastycznych systemów magazynowych. „Jesteśmy zadowoleni, że możemy poinformować o pierwszym kliencie, który podjął ten krok, hiszpańskiej firmie detalicznej J.A. Recio, zarządzające dużą siecią aptek, funkcjonującą pod nazwą Avenida” – mówi Jan van der Velden, Market Director w Vanderlande.

W skład systemu Adapto wchodzą regały magazynowe, wyposażone w zintegrowany szynowy system transportu wahadłowego, wielokierunkowe wózki wahadłowe, transportujące pojemniki z towarem między gniazdami magazynowymi i punktami przyjęcia i wydania, windy, umożliwiające wózkom wahadłowym poruszanie się na wszystkich poziomach regału oraz w systemie przyjęcia i wydania towaru, oprogramowanie kontrolujące ruch wózków, maksymalizujące przepustowość systemu i minimalizujące czas realizacji zamówienia a także przyjazny dla użytkownika interfejs, dostarczający dane z całego systemu i jego elementów w czasie rzeczywistym.

Adapto w najbardziej optymalny sposób korzysta z dostępnej powierzchni magazynowej. „Pojemność magazynu może zostać zwiększona przez rozszerzenie lub dodanie korytarzy, w czasie gdy system pozostaje aktywny”, mówi Tibor Matskassy, Business Development Manager w Vanderlande. „Przepustowość istniejącego systemu Adapto może zostać zwiększona przez dodanie wózków wahadłowych i/lub wind. Nie ma potrzeby aby dokładnie przewidywać przyszłość – użytkownicy mogą uruchomić system teraz i dostosowywać go w późniejszym czasie”. Inną główną zaletą Adapto jest dostępność produktu w dowolnym czasie. „Dostępność windy lub wózka nie ma wpływu na dostępność produktu, gdyż każdy wózek może dotrzeć do dowolnego miejsca w systemie” – wyjaśnia Matskassy. „Nawet w nagłych przypadkach, takich jak przerwa w dopływie prądu, pilne zamówienia mogą być nadal realizowane, gdyż produkty są wciąż dostępne dla obsługi ręcznej.

Platformy serwisowe pozwalają na szybki dostęp operatora do wszystkich wózków i gniazd magazynowych, umożliwiając szybkie i bezpieczne usuwanie awarii. Jeżeli konieczna jest interwencja operatora, strefa awarii jest izolowana, mając wpływ jedynie na niewielką część systemu. Wielowarstwowy system bezpieczeństwa pozwala operatorom pracować bezpiecznie wewnątrz Adapto, a stanowisko serwisowe jest ergonomicznym środowiskiem pracy dla serwisujących inżynierów. Koszty operacyjne takie jak koszty serwisu i zużycia energii elektrycznej są niskie.

„Jest to najbardziej skalowalne rozwiązanie, mając na uwadze przyszły rozwój. Jest również w stanie obsłużyć zwiększone obciążenia magazynu o wiele lepiej niż inne rozwiązania. Dlatego w Recio wybrano Adapto jako rozszerzenie istniejącego systemu dystrybucji zamówień, działającego od 2003 r.” – wyjaśnia Van der Velden. „Do tej pory w istniejących stacjach kompletacji, uzupełniano zamówienia z magazynów manualnych. Jeszcze w tym roku wspomniane czynności uzupełniania, obsługiwane będą przez Adapto, przyczyniając się tym samym do zauważalnego wzrostu wydajności na stanowiskach kompletacji. Jesteśmy oczywiście bardzo dumni zarówno z Adapto, jak również całego projektu, realizowanego w Recio, gdzie wyczekujemy z niecierpliwością udanego uruchomienia systemu.”

Poleć ten artykuł:

Polecamy