Thule zawsze jest z nami na wakacjach

Amerykańki oddział firmy Thule, do końca 2010 roku używał do prognozowania popytu 2,000 produktów nieskończoną ilość arkuszy kalkulacyjnych. Uciążliwy proces planowania w Excelu i niedokładne prognozy popytu sprawiły, że firma postanowiła znaleźć odpowiednie narzędzie do...

VP Operacji, Patrick Monahan wyjaśnia: „ Nasz proces oparty na Excelu był zbyt skomplikowany i niedokładny. Największe problemy pochodzily z zarządzania informacjami z bazy danych. Razem ze wzrostem biznesu, rosła liczba produktów do prognozowania i nie mieliśmy żadnych metod statystycznych do ich zarządzania.” Firma chciała mieć również możliwość do zapisywania większej ilości informacji na wyższym poziomie hierarchii produktów, dla produktów o niskiej sprzedaży i bardzo ważnym elementem było planowanie przez wyjątki.

Thule spotkał się z Demand Solutions dzięki rekomendacji jednego z pracowników, który w poprzedniej pracy używał oprogramowanie Demand Solutions. „ Demand Solutions Forecast Management model – strona na której mogłem widzieć różnorodne dane, w różnorodnych zestawieniach – przykół od razu moją uwage” opowiada Monahan.” Jako, że jestem wizualnym człowiekiem, graficzne przedstawienie danych bardzo mi się podobało. Możliwość analiz statystycznych, wykorzystujących 26 algorytmów do wybrania najlepszej prognozy była wręcz imponująca.”

Monahan również był usatysfakcjonowany funkjonalnością oprogramowania w zakresie danych finansowych (koszty, ceny, marża produków), jak też dodawania nowych użytkowników w miare wzrostu firmy. Siostrzana firma Thule, Case Logic, poszukiwała również oprogramowania do prognozowania popytu. Prowadziła ona odrębny proces kwalifikacji. Obie firmy wybrały rozwiązanie proponowane przez Demand Solutions.

Po wdrożeniu Demand Solutions Forecast Management, firma Thule miała w końcu narzędzie do sprostania wymagań popytu na swoje produkty.

Trzy oddziały – planowanie, sprzedaż i zarządzanie produktami – pracowały w arkuszach kalkulacyjnych nad miesięczną prognozą popytu przed wdrożeniem Demand Solutions. Obecnie taki sam sztab pracuje z Demand Solutions ale pracownicy mogą teraz kontrolować więcej informacji, efektywniej. „Przed Demand Solutions prawie nie mieliśmy czasu na prognozowanie naszych głównych produktów, teraz możemy przeglądać wszystie produkty, zagłebiając się w szczegóły” – stwierdza Monahan. „ Wcześniej spędzaliśmy zbyt dużo czasu na badaniu danych a nie na ich analizowaniu. Teraz możemy i byliśmy w statnie dodać dodatkowo 500 nowych produktów do procesu planowania. Statystyczne procesy aktywnie zarządzają produktami i zarządzają również przez wyjątki. Jeżeli widzimy popyt, system pomoże nam korygować prognozę, zaczynamy na wyższym poziomie danych aby sprawdzić czy korekcja ma sens.”

Thule zredukował czas potrzebny na przygotowanie nowej prognozy popytu z dwóch tygodni do półtora dnia, używając Demand Solutions Forecast Management. Firma również planuje teraz bardziej terminowo. „ Zamiast rocznej prognozy, Demand Solutions stworzył nam możliwość przygotowywanie prawdziwej, kroczącej dwunastomiesięcznej prognozy popytu.” wyjaśnia Monahan.

Wiekszość produktów Thule USA jest produkowane w Stanach Zjednoczonych, jednakże niektóre produkty i komponenty sprowadzane są zza oceanu i mają długie terminy dostaw. „ Przed Demand Solutions, prognozę popytu na następny rok praktycznie nie mielibyśmy w systemie nie wcześniej niż pod koniec trzeciego kwartału. Oznaczało to, że byliśmy spóźnieni z zamówieniami na produkty o długich terminach dostaw, które były potrzebne na początku nowego roku. W tym roku, dzięki Demand Solutions i nowemu procesowi planowania, wkroczyliśmy w nowy rok zaczynając produkcje już w listopadzie a nie w styczniu, mając odpowiednie komponenty, prognozowanie z miesiąca na miesiąc na bazie 12-u miesięcy naprzód.” mówi Monahan.

Thule szybko osągnął istotną poprawe w wynikach stosując Demand Solutions : poziom obsługi klienta wzrósł o 20%, a dokładność prognozy popytu o 15%.

Jedna pozytywna niespodzianka – kiedy Demand Solutions objektywnie sugerował zwiększenie zapasów na niektóre główne produkty w ofercie Thule, firma była w stanie znacznie zwiększyć poziom obsługi klienta, zachowując w tym samym czasie optymalny balans w zapasach. Thule cierpiał z braku zapasów głównie na początku sezonu. Firma była zmuszona do spiętrzania produkcji w lutym, ponieważ w tym czasie odbiorcy budowali zapasy na nadchodzący sezon. Monahan stwierdza, że w rzeczywistości wdrożenie Demand Solutions spowodowało wzrost zapasów, poprzez posiadanie dokładnych planów przed sezonem i ustalenie poprawnych ilości bezpiecznych zapasów.

Takie funkcje Demand Solutions jak prognozowanie nowych produktów i zarządzanie cyklem życia produktu, mają szczególne zastosowanie w planowaniu produktów Thule, gdzie portfolio zmienia się dynamicznie z roku na rok. Funkje „Curves” i „Supersession” oferowane przez Demand Solutions Forecast Management pomagają firmie Thule zachować konkurencyjną pozycje poprzez zarządzanie ogromną ilością nowych produktów wprowadzanych na rynek w każdym roku, na szybko rozwijającym się rynku.

Poleć ten artykuł:

Polecamy