Toyota Motor Europe otwiera swój pierwszy mega hub logistyczny
Toyota otwiera w czeskim Kolinie pierwszy mega hub, który ułatwi operacje logistyczne koncernu w Europie Środkowej, skróci czas oczekiwania klientów Toyoty i Lexusa w tym regionie na zamówione auta i zredukuje emisje CO2 w łańcuchach dostaw. Inwestycja warta jest 17 milionów euro.
To pierwszy mega hub stworzony przez Toyota Motor Europe w czeskim Kolinie i największy obiekt tego typu Toyoty w Europie. Centrum logistyczne, które będzie dostarczać samochody do Austrii, Czech, Niemiec, Polski, Słowacji i Węgier, jest w stanie rocznie obsłużyć nawet 350 000 aut.
– Zainwestowaliśmy w Czechach 17 milionów euro. Ten strategiczny ruch nie tylko wzmacnia obecność Toyoty w Europie Środkowej, ale także pokazuje, że jesteśmy pewni potencjału, jakim dysponuje ten region. Poprzez tę inwestycję wspieramy innowacyjność, efektywność i zrównoważony rozwój, na czym skorzystają klienci, a także lokalna gospodarka – powiedział dr Robert Kiml, prezes Toyota Motor Manufacturing Czech Republic.
TME spodziewa się, że mega hub logistyczny skróci czas dostaw samochodów do klientów. Obiekt zwiększy też możliwości personalizacji zamawianych aut na poszczególnych rynkach i podniesie jakość montażu akcesoriów dodatkowych.
– Otwarcie mega hubu w Kolinie to kamień milowy w naszej logistycznej strategii. Obiekt wyznacza nowe standardy w logistyce pojazdów, by zapewnić działalność na najwyższym poziomie i dostarczać auta za każdym razem na czas. Toyota słynie z nieustannego udoskonalania swoich procesów, a nowy mega hub pozwoli na skrócenie terminów realizacji zamówień i obniżenie kosztów przy utrzymaniu najwyższej jakości, by sprostać rosnącym wymaganiom klientów w Europie Środkowej – powiedział Jean-Christophe Deville, wiceprezes Toyota Motor Europe ds. łańcucha dostaw.
Nowy centrum logistyczne w Kolinie przyczynia się także do realizacji strategii TME w obszarze dekarbonizacji łańcucha dostaw i logistyki. Obiekt powstał na terenie zakładów Toyota Motor Manufacturing Czech Republic (TMMCZ) i w swojej działalności wykorzystuje rozbudowaną sieć linii kolejowych, które łączą ze sobą poszczególne fabryki Toyoty w Europie.
Toyota stale zwiększa udział transportu kolejowego kosztem transportu drogowego w logistyce pojazdów. Istniejące połączenia pomiędzy obiektami TMUK, TMMF i TMMCZ pozwoliły uniknąć emisji 4237 ton CO2 od 2022 roku. Dodatkowe połączenie kolejowe z Polską, blisko fabryki, w której produkowany jest PROACE MAX, pozwoli zredukować roczne emisje CO2 o około 1099 ton.