Transport przyszłości, czyli jak skutecznie zmienić oblicze logistyki wewnętrznej
W branży logistycznej są znane oraz stosowane od wielu lat. Zyskały wielu zwolenników, którzy uważają je za praktyczne, funkcjonalne i bezpieczne w użytkowaniu przez operatorów. Klasyczna naczepa firanowa zaliczana do naczep plandekowych, będąca systemem niezwykle często...
Klasyczna naczepa firanowa vs naczepa z systemem rolet firmy Crusar
Logistyka wewnętrzna powinna funkcjonować sprawie, liczy się szybkość, wydajność, efektywność pracy. Przy takim mechanizmie obserwuje się znaczną ilości bezpowrotnie utraconego czasu, jest to związane ze żmudną rutynową czynnością otwierania i zamykania. W branży logistycznej często powtarza się, że naczepy – typu firanka – plasują się na czele stawki naczep szybkiego załadunku. Pojawiają się jednak nowe rozwiązania, które zasługują na szczególną uwagę przede wszystkim ze względu na zwiększone bezpieczeństwo ładunku i operatora, łatwość obsługi oraz solidność konstrukcji. Tego brakuje naczepom firanowym, są to jednak największe atuty naczepy z systemem rolet firmy Crusar.
Czas, wygoda i wysoki poziom bezpieczeństwa
Pojawiła się zatem potrzeba stworzenia naczepy umożliwiającej usprawnienie logistyki wewnętrznej przy jednoczesnym ograniczeniu czasu rozładunku oraz wzroście bezpieczeństwo operatorów. Stworzono naczepę typu firanka firmy Crusar, jednak w pełni zautomatyzowaną, wzbogaconą o system rolet, sterowanie, a także wydajne zasilanie akumulatorów lito-jonowych. Wyposażona została w alternatywne zasilanie pośrednictwem tradycyjnego źródła 24V i czarną skrzynkę rejestrującą wszystkie zdarzenia związane z obsługą naczepy.
Przeprowadzono wiele badań i testów, które jednoznacznie wskazują, iż sumaryczny czas związany z tradycyjnym, zalecanym przez producenta systemem otwierania i zamykania może ulec zmianie przy naczepie z systemem rolet z 20 min do niespełna 2 min. W skali rocznej przekłada się to na dziesiątki tysięcy godzin oszczędności czasu dla naszych partnerów, przy zachowaniu najwyższych standardów bezpieczeństwa, gdzie operator znajdujący się poza strefą ruchu trakcji nie jest bezpośrednio narażony na utratę życia i zdrowia na skutek przemieszczenia się ładunku podczas transportu.
Naczepa z systemem zyskuje niezwykle dużą przewagę nad naczepą firanową w zakresie dwóch czynników, jakimi jest czas oraz bezpieczeństwo. W logistyce są to dwa kluczowe elementy mające wpływ na efektywność i wydajność pracy. Mamy zatem niekwestionowanego zwycięzcę.