Tunelem z Niemiec do Skandynawii

Tunelem z Niemiec do Skandynawii

W planowaną budowę tunelu podmorskiego Fehmarn Belt - z Niemiec do Danii - ma być zaangażowanych 19 miast, w tym Kilonia, Lubeka, Rostock i Rendsburg chcą bezpośrednio uczestniczyć w budowie planowanego tunelu. Taką zapowiedź opublikowała spółka budowlana Femern A/S w Kopenhadze. Do tych miast dołąc

Wszyscy są szczególnie zainteresowani w możliwościach pomocy w preprodukcji masywnych elementów betonowych potrzebnych do budowy tunelu. Od 2014 do 2020 r. tunel Fehmarn Belt bedzie powstawał pomiędzy Puttgarden na Schleswig-Holstein Fehmarn a duńską wyspą Lolland Rodby. Tunel o prawie 18 km długości musi być zbudowany z prefabrykatów betonowych. Każdy element będzie miał 200 m długości i wagę 75 ton! Większość tych konstrukcji ma powstać w duńskich miastach portowych oraz w specjalnie wybudowanych zakładach produkcyjnych na nabrzeżu. Stąd elementy musiałyby zostać odholowane na teren budowy.

Dyrektor techniczny Femern A/S Peter Lundhus ogłosił, że rozmowy ze wszystkimi zainteresowanymi w 19 miastach odbędą się w najbliższych miesiącach. Ważnymi aspektami w wyborze miejsc budowy elementów są rozmiar i przydatności gruntu, głębokości wody, ochrona środowiska, infrastruktura w głębi lądu, stosunki sąsiedzkich i inne.

Ze strony Polski zainteresowanie wyraziły: Gdańsk, Świnoujście i Szczecin. Duńskie miasta: Grena, Kalundborg, Kopenhaga (Freeport), Nyborg, Odense Lindo, Orehoved (Guldborgsund) Spodsbjerg Stigsnas, Südlollands Coast (Rodbyhavn), Vordingborg i Aabenraa.

Źródło: promy24.com

Poleć ten artykuł:

Polecamy