UPS: System ładowania pojazdów elektrycznych
Konsorcjum kierowane przez UPS wdrożyło w Londynie nową technologię ładowania, dzięki której możliwe jest jednoczesne ładowanie całej floty elektrycznych samochodów dostawczych bez potrzeby kosztownej modernizacji sieci energetycznej.
Jest to przełom, który nie tylko pozwoli firmie zwiększyć liczbę pojazdów elektrycznych wykonujących operacje w centrum Londynu z 65 do 170 ciężarówek, ale także ograniczy stosowanie pojazdów napędzanych silnikami spalinowymi. Wprowadzenie systemu na taką skalę, po raz pierwszy na świecie, jest efektem projektu ‘Smart Electric Urban Logistics (SEUL)’. Projekt realizowany jest we współpracy z brytyjskimi sieciami energetycznymi oraz Cross River Partnership i finansowany jest ze środków brytyjskiego Urzędu ds. Pojazdów o Niskiej Emisji.
– UPS opracowuje nowe technologie, by pokonywać bariery hamujące proces wdrażania pojazdów elektrycznych na szerszą skalę. Chcemy, aby usługi dostaw miejskich były coraz bardziej zrównoważone zarówno w Londynie, jak i w innych dużych miastach na całym świecie – powiedział Peter Harris, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju w UPS Europe. – Pojazdy elektryczne stanowią integralną część naszej floty opartej na paliwach alternatywnych i zaawansowanych technologiach. Nasza współpraca z brytyjskimi sieciami energetycznymi i Cross River Partnership jest punktem zwrotnym w efektywnym kosztowo wprowadzaniu pojazdów elektrycznych, które przyczynią się do umocnienia ogólnoświatowego trendu zrównoważonej urbanizacji. Stosujemy nowe technologie, by nasz proces ładowania był inteligentniejszy, a nasze usługi dostaw czystsze.
Nowa technologia ładowania oraz plany zmniejszenia kosztów elektrycznych ciężarówek ogłoszone w zeszłym miesiącu są potwierdzeniem, że koszty związane z użytkowaniem samochodów elektrycznych, w tym koszty ładowania, już niedługo będą niższe niż koszty użytkowania podobnego samochodu napędzanego olejem napędowym. Zmniejszenie kosztów pomoże upowszechnić samochody elektryczne, co jest kluczowe w kontekście polepszania jakości powietrza w środowisku miejskim.
– To przełomowe rozwiązanie pozwoliło UPS zwiększyć flotę elektrycznych pojazdów dostawczych bez konieczności modernizacji połączeń sieciowych. Jest to dobry prognostyk dla dalszego procesu elektryfikacji samochodów dostawczych – powiedział Ian Smyth z brytyjskich sieci energetycznych.
Kluczowym elementem inicjatywy jest wykorzystanie urządzeń kumulujących energię na miejscu. Pomimo że na tym etapie zostały zastosowane nowe baterie, przewiduje się, że w przyszłości będzie można wykorzystać baterie tzw. drugiego życia, czyli takie, które były wcześniej zamontowane w innych pojazdach elektrycznych we flocie UPS. To rozwiązanie oraz inteligentna sieć energetyczna pozwolą ukierunkować strategię rozwoju infrastruktury elektrycznej UPS. Zakłada ona wykorzystanie ulepszeń konwencjonalnej sieci elektrycznej, inteligentnej sieci energetycznej, możliwości magazynowania energii na miejscu, a w wielu przypadkach rozwoju lokalnego wytwarzania energii, w tym energii słonecznej i innych źródeł alternatywnych.
– Wcześniejsze prace nad pojazdami z napędem elektrycznym pokazały, że lokalne ograniczenia infrastruktury sieciowej są jedną z głównych przeszkód w użytkowaniu ich na większą skalę – powiedziała Tanja Dalle-Muenchmeyer, menedżer programu elektrycznego frachtu w Cross River Partnership. – Musimy znaleźć lepsze rozwiązania w zakresie ładowania pojazdów elektrycznych, jeśli chcemy poprawić jakość powietrza oraz środowiska naturalnego, a nasze rozwiązanie nam to gwarantuje.
UPS posiada długą historię z pojazdami elektrycznymi, po raz pierwszy wprowadził je do swojej floty w latach 30. XX wieku, nowoczesne pojazdy elektryczne zostały ponownie wprowadzone w 2001 roku. W Europie i Stanach Zjednoczonych UPS używa ponad 300 pojazdów elektrycznych i prawie 700 hybrydowych (częściowo elektrycznych). Ostatnio firma zamówiła 125 nowych półciągników z napędem całkowicie elektrycznym, które zostaną wyprodukowane przez Teslę w 2019 roku.
(UPS)