Volvo Trucks Polska wprowadza auta ciężarowe na prąd
Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska, zapowiedziała wprowadzenie na rynek elektrycznych samochodów ciężarowych gamy Volvo Trucks FE i FL.
Obecnie każdy klient, który jest zainteresowany elektryczną ciężarówką w swojej flocie na terenie Polski, może nabyć taki samochód. Już w maju tego roku pierwszy samochód Volvo Trucks Volvo FE elektryczne, trzy osiowe podwozie do dystrybucji miejskiej, trafi na nasze drogi. Na naszych ulicach Warszawy zobaczymy ten samochód w czerwcu.
Aktualnie największą przeszkodą w rozwoju zeroemisyjnego transportu jest brak odpowiedniej infrastruktury. Dlatego firma Volvo Trucks Polska podjęła współpracę z Polskim Stowarzyszeniem Paliw Alternatywnych, które od lat działa na rzecz popularyzacji elektromobilności.
– Według danych Komisji
Europejskiej, ciężarówki, autobusy oraz autokary odpowiadają za ok. ¼
wszystkich emisji CO2 pochodzących z transportu drogowego oraz za 6% wszystkich
emisji dwutlenku węgla w państwach członkowskich. Dekarbonizacja tego
sektora ma więc kluczowe znaczenie w dążeniu do osiągnięcia unijnych celów
klimatycznych. Nie dojedzie się do niej bez postępującej elektryfikacji w
segmencie pojazdów ciężkich. Dziś przechodzimy od słów do czynów wraz z
prezentacją pierwszego w Polsce seryjnego pojazdu ciężarowego z napędem
elektrycznym. Przed nami szereg wyzwań, przede wszystkim związanych z
koniecznością rozwoju dedykowanych stacji ładowania pozwalających na
korzystanie z zeroemisyjnych samochodów ciężarowych nie tylko w miastach,
ale również na dalszych trasach. Obecnie w Polsce taka infrastruktura
praktycznie nie istnieje. Aby zbadać, na jakich zasadach i w jakich warunkach
floty w segmencie transportu ciężkiego w Polsce będą mogły się elektryfikować,
rozpoczniemy w drugiej połowie roku realizację szeroko zakrojonego projektu
pilotażowego, w ramach którego przetestujemy elektryczną ciężarówkę Volvo w
rzeczywistych warunkach użytkowania – mówi Maciej Mazur, dyrektor zarządzający
PSPA.
– Patrząc na zainteresowanie tematem elektromobilności, jestem bardzo dobrej
myśli jeśli chodzi o realizację założonych, bardzo ambitnych celów sprzedażowych
na ten rok. Kolejny raz klienci pokazali, że prowadzą swoje biznesy w sposób
odpowiedzialny i rozsądny, szukając jednocześnie przewagi konkurencyjnej, którą
my, jako Volvo Trucks Polska jesteśmy w stanie im dostarczyć – podsumowuje
Małgorzata Kulis