Ważenie mobilne przenosi usługi DPD Polska na wyższy poziom
Branża usług kurierskich, ekspresowych i przesyłek działa w bardzo nieprzewidywalnym środowisku biznesowym. Aby kontrolować ciągle zmieniające się sytuacje, skutecznie obsługiwać wszystkie przesyłki i zwroty, maksymalizować zadowolenie klientów oraz doskonale planować wszystkie procesy, konieczne jest korzystanie z innowacyjnych technologii. Dlatego DPD Polska, jeden z liderów w logistyce i transporcie, zwróciło się do firmy RAVAS, aby uzyskać wsparcie w postaci zaawansowanej technologii jaką jest ważenie mobilne, umożliwiające automatyczne ważenie i mierzenie paletowanych towarów, a także optymalizację łańcucha dostaw na podstawie zebranych danych.
DPD jako pionier
– DPD Polska skupia się na innowacjach i szuka rozwiązań, które maksymalizują codzienne operacje związane z obsługą rosnących wolumenów – mówi Joanna Ślażyńska, koordynatorka projektu w Sorting House w DPD Polska. – Potrzebowaliśmy możliwości bezprzewodowego przesyłania danych uzyskiwanych w ruchu operacyjnym. Na rynku dostępne były tylko rozwiązania oparte na stacjonarnych wagach i pomiarze wymiarów. Zainteresowały nas mobilne systemy ważenia firmy RAVAS, ponieważ ta technologia pozwoliła nam generować dane o wadze i objętości w trakcie naszych procesów.
Cenne dane dotyczące przepływów materiałów
– Produkty RAVAS dostarczają cenne dane na temat przepływów materiałów, pozwalając na komunikację systemów informatycznych z wózkami. Efektywne przetwarzanie i zarządzanie danymi dotyczącymi wagi i wymiarów umożliwia firmom takim jak DPD usprawnienie łańcucha dostaw, co prowadzi do obniżenia kosztów operacyjnych. DPD wyposażyło każdy wózek LPE 200 w technologię ważenia RAVAS, zintegrowaną z widłami wózka. Dane ważenia są przesyłane bezprzewodowo za pomocą WiFi do systemu klienta – wyjaśnia Magdalena Futyma, Account Manager Poland w RAVAS.
Ważenie mobilne generuje dane automatycznie
Informacje o wadze i wymiarach paczek są bardzo cenne dla firm kurierskich. Zazwyczaj dostawcy podają te wartości jako orientacyjne, co oznacza, że rzeczywista waga i wymiary przesyłek mogą znacznie się różnić. – W DPD Polska dotychczas mierzyliśmy tylko pojedyncze przesyłki, nie mieliśmy jednak możliwości ważenia palet. Dzięki mobilnym systemom ważenia RAVAS możemy to robić bez modyfikacji istniejących procesów magazynowych, co wprowadza zupełnie nową jakość do naszych operacji – dodaje Joanna Ślażyńska.
Dodatkowa wartość dla logistyki, operacji i sprzedaży
DPD Polska szeroko wykorzystuje dane gromadzone przez mobilne systemy ważenia. Przekazywane są one zarówno do działów operacyjnych, które zapewniają prawidłowy przebieg i usprawnienie procesów logistycznych, jak i do działu sprzedaży. Menadżerowie operacyjni zwracają uwagę, że nowe rozwiązanie przynosi DPD Polska znaczne oszczędności czasu i kosztów. Dzięki tej innowacyjnej technologii mogą bardziej efektywnie planować procesy i w pełni wykorzystać potencjał swojego ładunku. Z kolei posiadanie pełnego spektrum informacji na temat obsługiwanych przesyłek pomaga działowi sprzedaży DPD dostosować ofertę do potrzeb klientów.
W ramach przepływu wewnętrznego
Ważenie mobilne RAVAS umożliwia zbieranie danych na temat wagi palet w trakcie ich transportu, czyli w ramach procesu wewnętrznego przepływu materiałów. DPD Polska szybko zauważyło, że wdrożenie i korzystanie z mobilnych wag nie miało absolutnie żadnego wpływu na układ magazynu, a firma zyskała wiele nowych informacji.
Mobilny i bezprzewodowy transfer danych
– Jako RAVAS mamy wieloletnie doświadczenie w dziedzinie mobilnego ważenia – podkreśla Magdalena Futyma. – Jesteśmy przede wszystkim producentem technologii ważenia mobilnego, ale także tworzymy i dostarczamy rozwiązania do bezprzewodowego i mobilnego przesyłania danych ważenia. Ostatnio skupiamy się mocno na tej drugiej dziedzinie naszej działalności, ponieważ sygnały z rynku wskazują, że umiejętność identyfikacji zważonych produktów i przesyłania danych stała się niezwykle wartościowym zasobem.