Zarządzanie TIR-ami

Zarządzanie TIR-ami

Wywiad z Tomaszem Fiedorem, dyrektorem sprzedaży na Europę Wschodnią w koncernie HNA.Proszę przybliżyć kulisy przejęcia firmy TIP Trailer Services przez koncern HNA?
HNA Grupa zidentyfikowała TIP Trailer Services jako doskonałą okazję inwestycyjną. Firma TIP wpisywała się w...

Proszę przybliżyć kulisy przejęcia firmy TIP Trailer Services przez koncern HNA?

HNA Grupa zidentyfikowała TIP Trailer Services jako doskonałą okazję inwestycyjną. Firma TIP wpisywała się w ramy istniejącego portfela HNA, składającego się z przedsiębiorstw transportowych i usług finansowych. Oficjalne przeniesienie własności z GE TIP do HNA nastąpiło 24 października 2013 roku.

Czym jest koncern HNA?

HNA Group Co. Limited (“HNA”) z siedzibą w Haikou i Pekinie jest wiodącym chińskim przedsiębiorstwem w obszarze transportu, turystyki, usług finansowych, nieruchomości, lotnisk i sprzedaży detalicznej. HNA posiada 15 linii lotniczych w Chinach i Hongkongu, w tym Hainan Airlines, czwartą co do wielkości linię lotniczą w Chinach. HNA posiada aktywa przekraczające wartość 57 miliardów USD oraz przychody roczne na poziomie 19 mld USD.

Jak przejęcie przez HNA wpłynie na rozwój waszej działalności?

Nowy właściciel TIP Trailer Services wnosi wiele pozytywnych zmian w działalność TIP. Nowe inwestycje w sprzęt, ludzi, IT i infrastrukturę już się rozpoczęły, przyspieszając strategię TIP, aby stać się w pełni zintegrowanym dostawcą usług w swojej branży. Klienci mogą być pewni dalszego wsparcia i wysokiej jakości innowacyjnych usług. Nasz doświadczony zespół kontynuuje obsługę klientów na najwyższym poziomie.

Załóżmy, że jestem przedsiębiorcą oferującym międzynarodowy transport drogowy, jaką przewagę konkurencyjną mogę uzyskać dzięki waszej firmie?

Oferujemy kompleksowe rozwiązania dla całego procesu związanego z użytkowaniem środków transportu. Z logistycznego punktu widzenia zarządzamy wszystkimi relacjami oraz potrzebami za pośrednictwem jednego kontaktu (one-stop-shop). Jesteśmy dostawcą zintegrowanych usług praktycznie w całej Europie. Gwarantujemy niezawodność i proaktywne wsparcie. Jesteśmy w stanie zaoferować rozwiązania dostosowane do specyficznych wymagań naszych klientów, optymalne z punktu widzenia ich procesów biznesowych, podczas gdy inni usługodawcy często oferują gotowe (sztywne) rozwiązania.

Czy pana zdaniem lepiej jest kupić naczepę czy ją wynająć?

W TIP uważamy za istotne, aby dostarczyć rozwiązania skrojone na miarę potrzeb klienta. W wielu przypadkach leasing zapewnia większe korzyści dla naszych klientów. Przede wszystkim finansowanie poprzez leasing uwalnia gotówkę klientów do inwestowania w innych ważnych dla nich obszarach. Leasing może być dodatkowo „wygodniejszy”, bo opiera się na stałej miesięcznej opłacie. Ponadto, ryzyka starzenia się sprzętu, wahania jego wartości są po naszej stronie. Mimo że zakupy mogą być czasami dobrą alternatywą, widzimy coraz więcej klientów wybierających leasing.

Jaki jest minimalny okres wynajmu naczepy?

Mamy bardzo elastyczne warunki najmu. Przyczepy mogą być wynajmowane od 1 dnia do 10 lat.

W jaki sposób monitorujecie okres życia opony w naczepie?

Posiadamy między innymi system monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS), który jest jednym z wielu narzędzi używanych do monitorowania żywotności opon w naczepie. Korzystając z naszych rozwiązań, możemy pomóc zmniejszyć koszty eksploatacji w ciągu całego cyklu użytkowania sprzętu.

Proszę krótko opisać produkt FleetAdvice.

FleetAdvice jest konsultacyjnym podejściem do sprzedaży, które pomaga klientom zmierzyć się z ich aktualnymi wyzwaniami. Podejście to wykorzystuje metodologię Six Sigma, LEAN i inne metody zarządzania. Podczas naszych badań analizujemy różne obszary generujące koszty, np. brak skoordynowanego zarządzania, starzenie się floty, zdecentralizowane floty, rezygnację z własnego warsztatu, optymalny model podwykonawców, zarządzanie dostawcami, outsourcing siły roboczej, wykorzystanie floty, remarketing, wyzwania związane z wartością księgową sprzętu, wysokie koszty szkód i wiele innych.

Czy potencjalny klient, który jeszcze nic od was nie kupił, może liczyć na wasze konsultacje FleetAdvice?

Tak, oczywiście, niezależnie od tego czy świadczymy już usługi dla konkretnego podmiotu, czy też jest to pierwszy kontakt z naszą firmą. FleetAdvice to konsultacje mające na celu zrozumienie potrzeb klientów i ich wyzwań. Nasze duże doświadczenie na rynku wykorzystujemy do generowania oszczędności w różnych obszarach kosztowych. Wzmacniamy tym samym konkurencyjność naszych klientów. Ta usługa cieszy się rosnącym zainteresowaniem również nowych klientów.

Co wchodzi w skład takiego audytu i czy przystępując do niego firma jest zobligowana do kupowania waszych produktów?

Definiujemy zakres potencjalnego badania FleetAdvice na początku, co jest kluczowe dla powodzenia całego procesu. Dokonujemy stosownych analiz, tworzymy rekomendacje i określamy plan wdrożenia usprawnień. Następnie wdrażamy uzgodnione działania tak, aby uzyskać oczekiwany efekt. Wszystko to w porozumieniu z klientem, który podejmuje decyzję co do sposobu wdrożenia.

Jak należy rozumieć produkt, który nazywa się „naprawy/serwis w lokalizacjach klientów lub na terminalach”?

Kontekst biznesowy klienta wymusza od nas elastyczność i tworzenie odpowiednich struktur do obsługi klienta również poza naszymi warsztatami, bezpośrednio w lokalizacji klienta. Wychodzimy temu naprzeciw, tworząc nowe mobilne rozwiązania. To dynamicznie rozwijająca się usługa.

Czy prawdą jest, że poprzez doskonalenie umiejętności w zakresie zarządzania flotą naczep jesteśmy w stanie zoptymalizować koszty o 12-15%?

To prawda, w zależności od floty klienta może się to różnić, ale na podstawie naszych doświadczeń i danych dotyczących obsługi floty 70 000 jednostek w całej Europie jesteśmy w stanie wdrożyć rozwiązania przyczyniające się do realizacji takich oszczędności.

Jakie macie plany w stosunku do polskiego rynku?

Rozwijamy i wdrażamy nowe produkty stosując najlepsze europejskie praktyki. Naszymi klientami są zarówno firmy międzynarodowe, jak i lokalne. Ponieważ Polska jest rynkiem dosyć dynamicznie rozwijającym się, a zapotrzebowanie na nowy sprzęt oraz na obsługę jednostek starszych będzie rosło, to zamierzamy dokonywać stosownych inwestycji tak, aby wyjść naprzeciw zwiększonemu popytowi. Zamierzamy wspierać naszych klientów w realizacji ich celów biznesowych poprzez nasz serwis.

Jakich nowych produktów i usług możemy spodziewać się od TIP w najbliższych latach?

Zawsze jesteśmy w bezpośrednim kontakcie z naszymi klientami tak, aby zrozumieć ich oczekiwania i wymagania w zakresie nowych produktów i usług. Na tej podstawie będziemy zmieniać i poszerzać nasze portfolio usług FleetCare w ciągu najbliższych kilku lat. Na przykład w pierwszym kwartale 2014 roku rozpoczniemy oferowanie w Polsce usługi „tire management”. Produkt ten oferuje klientowi dobrze znane zalety, takie jak stabilność cen, transparentność kosztów, a także gwarantuje długoterminową dostępność usługi zarządzania w zakresie opon.

Poleć ten artykuł:

Polecamy