Zimowa aura sprzyja finalnym testom nowego Unimoga i Econica

Zimowa aura sprzyja finalnym testom nowego Unimoga i Econica

Chociaż nadeszła już wiosna, to za oknami obficie pada śnieg. Z takiej pogody zadowolona jest firma Mercedes-Benz, która prowadzi ostatnie testy przedprodukcyjne modeli Unimog i Econic. A te ciężarówki mają sprawdzić się nawet w najostrzejszych warunkach.

W 2014 roku wejdzie w życie norma emisji spalin Euro VI. Właśnie dlatego tej jesieni zadebiutują kolejne generacje Unimoga jako pojazdu roboczego i terenowego oraz nowy, niskopodłogowy Econic. Poza najnowszymi silnikami Mercedes-Benz BlueTec 6 modele te otrzymają m.in. innowacyjnie zaprojektowane kabiny oraz rozwiązania ułatwiające prowadzenie i obsługę.

Obecnie Unimog i Econic poddawane są ostatnim testom przedprodukcyjnym, na przykład podczas odśnieżania dróg. Po raz kolejny zimowe próby zostały przeprowadzone w Rovaniemi w Finlandii – położonej na kole podbiegunowym stolicy Laponii. Samochody musiały przejść nie tylko kompleksowe testy w zakresie prowadzenia i charakterystyki jazdy, ale także w kwestii ergonomii oraz komfortu.

Od trzech lat w ramach programu zimowych testów inżynierowie Mercedes-Benz sprawdzali, jak najnowsza generacja pojazdów Special Trucks z jednostkami BlueEfficiency Power radzi sobie w najcięższych warunkach. Temperatury sięgające -30 st. Celsjusza, wielometrowe zaspy śnieżne oraz oblodzone drogi stanowią ogromne wyzwanie zarówno dla ludzi, jak i dla maszyn. W ciągu wielu tygodni ekstremalnych prób na trasach ośrodka testowego sprawdzono ich dynamikę i prowadzenie, zwrotność oraz zdolności terenowe.

Z kolei w najgorętszych miesiącach roku – lipcu i sierpniu – ciężarówki co roku są zabierane do ośrodka testowego w prowincji Grenada w południowej Hiszpanii. Inżynierowie zabierają pojazdy w góry Sierra Nevada i testują na wysokości około 2500 m n.p.m.i przy temperaturze 45 stopni Celsjusza. Sprawdzana jest wtedy m.in. skuteczność układu wentylacji i klimatyzacji.

Poleć ten artykuł:

Polecamy