Flotowe Spotkania Biznesowe IV edycja

Flotowa porcja wiedzy

Kiedy warto zastosować GPS-y? Jakie samochody mają największą wartość rezydualną? Ile będzie kosztowało paliwo w 2011 roku? Na te i wiele innych pytań można było znaleźć odpowiedź podczas konferencji FlotyAutoBiznes odbywającej się pod hasłem „Flotowe Spotkania Biznesowe”.

Najwięcej kontrowersji wzbudziła kwestia zastosowania GPS-ów w firmie. Tomasz Możdżyński ze Stowarzyszenia Kierowników Flot Samochodowych przybliżył plusy i minusy urządzeń monitorujących pracę osoby zasiadającej za kierownicą samochodu służbowego. GPS-y mają wiele zalet – zmniejszają ryzyko kradzieży, przyczyniają się do niższego spalania, ułatwiają modyfikację tras, itp. Jak jednak zauważył prelegent, istnieje także pewne niebezpieczeństwo dla przedsiębiorstwa. Jeśli bowiem pracownik wykonuje nadgodziny, a w umowie ma zapisany normowany czas pracy, może domagać się od pracodawcy wypłaty należnych świadczeń. Więcej na temat GPS-ów już wkrótce na łamach FlotyAutoBiznes.

Niezwykle ważną kwestią przy wyborze zakupu floty, jeśli firma sama zarządza parkiem maszyn, odgrywa wartość rezydualna. Zdaniem Bartosza Binkiewicza z EurotaxGlass’s, pozycja liderów w tej dziedzinie pozostaje na razie nie zagrożona. A markami mającymi najwyższą wartość rezydualną w segmentach B, C, i D są Toyota, Skoda, Volkswagen i Ford.

Skoda Fabia, Ford Focus, Ford Mondeo oraz Opel Vectra to marki osobowe stanowiące trzon floty In Postu. Witold Szczurek, dyrektor operacyjny In Postu, opowiadał o parku maszyn w jego firmie. Wśród małych pojazdów dostawczych konkurent Poczty Polskiej użytkuje Renault Kangoo i Citroena Berlingo, a wagę ciężką reprezentują Volkswagen Crafter, Renault Master oraz Ford Transit.

Według przewidywań BM Reflex, już za kilka lat olej napędowy będzie droższy od benzyny.  W 2012 roku cena detaliczna ON ma wynosić 4,12 zł, ale już w 2020 roku 4,92 zł, zaś PB odpowiednio 4,55 zł/4,80 zł. Janusz Piotrowski z Wszechnicy Podatkowej z kolei rozważał sprawy związane z ewentualnym końcem przywilejów dla samochodów z kratką. Według obecnych przewidywań ma to nastąpić prawdopodobnie w styczniu 2011 roku.

Tomasz Czarnecki

Poleć ten artykuł:

Galeria zdjęć do artykułu

Zobacz relacje z innych konferencji

FutureLog 2024 – relacja

FutureLog 2024 – relacja

3 października Witold Zygmunt
Trendownia 2024

Trendownia 2024

9 maja Witold Zygmunt
FUTURELOG 2023

FUTURELOG 2023

26 września 2023 Witold Zygmunt
Trendownia 2023

Trendownia 2023

26 kwietnia 2023 Witold Zygmunt