Flotowe Święto Motoryzacji

Škoda Citigo, Toyota Yaris, Toyota Auris, Volvo 40 i Dacia Dokker zostały uznane przez Stowarzyszenie Kierowników Flot Samochodowych jako najlepsze auta do firm w Profesjonalnym Teście Flotowym. To najbardziej obiektywne porównanie samochodów na rynku, którego współorganizatorem była redakcja FlotyAutoBiznes.

 

Uroczyste wręczenie statuetek nastąpiło podczas Flotowego Święta Motoryzacji. Oprócz części oficjalnej związanej z ogłoszeniem wyników nie zabrakło okazji do dyskusji na tematy związane z zarządzaniem autami w firmach.Przyczynek do tego stanowiły dwie debaty.

 

Eksperckie debaty

O tym jak przekonać ubezpieczyciela do partycypacji w obniżeniu kosztów ubezpieczeń dyskutowali Przemysław Bona dyrektor ds. underwritingu flot w LINK4, Adam Sasin – dyrektor Biura Ubezpieczeń Komunikacyjnych, Transportowych i Osobowych Gothaer oraz Łukasz Jania i Marcin Zawada – przedstawiciele menedżerów flot. Okazuje się, że ubezpieczalnie coraz częściej dofinansowują szkolenia bezpiecznej jazdy, gdyż dla nich wbrew pozorom też to jest korzystne. Co ciekawe, nie mają o tym świadomości menedżerowie flot, którzy w tym aspekcie korzystają między innymi z pomocy importerów.

 

Z kolei na temat przyszłości i teraźniejszości rynku flotowego w Polsce rozmawiali Krzysztof Kołodyński, doradca ds. kluczowych klientów marki Skoda, Mirosław Sochacki, kierownik ds. kluczowych klientów Toyota Motor Poland Michał Soćko i Tomasz Michta (obaj SKFS). Problematyka dotyczyła między innymi downsizingu, roli firm CFM w sprzedaży nowych samochodów, czy wartości rezydualnej pojazdów hybrydowych.

 

Rolę moderatorów obu dyskusji powierzono Jackowi Częścikowi, prezesowi Stowarzyszenia Kierowników Samochodowych i Tomasz Czarnecki, redaktor naczelny FlotyAutoBiznes. Statuetki dla zwycięzców wręczali członkowie kapituły Profesjonalnego Testu Flotowego -członkowie SKFS-u. Spotkanie poprowadził wydawca FlotyAutoBiznes – Adam Błuś.

Test w warunkach bojowych

Profesjonalny Test Flotowy, najbardziej obiektywne badanie na rynku aut firmowych, trwa praktycznie 12 miesięcy. Czwarta edycja testu praktycznie rozpoczęła się więc już w 2012 roku od nominacji aut przez ponad 200 menedżerów flot z całej Polski. Wybierali oni spośród prawie 150 modeli pojazdy, kwalifikowane do części praktyczniej zajęć. Wybierano nie tylko modele, ale również nadwozie, silniki, wyposażenie.

 

Do decydującej rozgrywki doszło w maju 2013 roku. Na końcowy wpływ rezultatów Profesjonalnego Testu Flotowego ma wiele czynników. Przede wszystkim ocena kosztów – cena zakupu (detaliczna), wartość rezydualna dostarczana przez EurotaxGlass’s, opłaty za przeglądy, itp. Zajmowała się tym grupa robocza SKFS-u wykazująca wielkie zaangażowanie i skrupulatność w liczeniu. O wyniku decydowały także przeprowadzone testy. Testy, które miały miejsce w warunkach „bojowych”, czyli na ulicach Warszawy i okolic. Menedżerowie oceniali wiele elementów: zawieszenie, reprezentatywność, pojemność bagażową, przyspieszenie, itp. Wykonano kilkaset jazd, do każdego pojazdu wsiadało minimum siedmiu kierowców. Wszystko sumowano za pomocą specjalnie dobranych współczynników.

 

Badanie wykonywane było przez członków Stowarzyszenia Kierowników Flot Samochodowych, największych specjalistów w Polsce i brane są pod uwagę praktycznie wszystkie czynniki decydujące o zakupie pojazdów do firm.

 

Niespodziewane wyniki

Największym zwycięzcą tegorocznych zmagań jest bez wątpienia Toyota – na pierwszym miejscu uplasowały się jej dwa modele: Yaris i Auris. Świadczy to niezwykle pozytywnie o nowo wprowadzanych na rynek modelach japońskiego koncernu. Na pewno zadowoleni z wyników są też włodarze Škody – dzięki triumfowi Citigo w segmencie A i trzeciemu miejscu dla Octavii w jak zwykle mocno obsadzonym segmencie C. Aż trzy auta na podium, choć bez żadnego zwycięstwa, zanotował Volkswagen.

 

Nie zabrakło niespodzianek. Największą jest triumf Dacii Dokker wśród małych aut dostawczych, choć uważni Czytelnicy pamiętają, że gdy pisaliśmy o premierze tego modelu, spodziewaliśmy się dobrego wyniku w PTF-ie. Na pewno spora radość panuje również w Chevrolecie – ta dotąd mało znana we flotach marka wywalczyła trzecie miejsce w segmencie A dzięki Sparkowi. Mocną pozycję w segmencie B podkreśliły modele francuskie – Clio i 208 a w segmencie D koreańskie – Optima i i40.

 

Dodajmy, że najwięcej punktów biorąc pod uwagę wszystkie sklasyfikowane samochody uzyskało Volvo V40, które także zyskało najlepsze noty w ocenie subiektywnej menedżerów flot.

 

Szczegółowe statystyki związane z wynikami PTF znajdują się w najnowszym wydaniu FlotyAutoBiznes.

Prowadź bezpieczniej

 

Robert Romecki, Business Project Manager Amervox.- „Prowadź bezpieczniej” to hasło promowane przez firmę Amervox, towarzyszące menedżerom flot testującym samochody w Profesjonalnym Teście Flotowym 2013. Pojazdy wyposażono zestaw Bluetooth Minikit Neo oraz Minikit Plus, zapewniający bezpieczeństwo i wygodę rozmowy przez telefon podczas prowadzenia pojazdu. Zestaw nie wymaga profesjonalnego montażu, dodatkowo posiada opaskę na osłonę przeciwsłoneczną. Samoczynne łączenia się z telefonem i odbioru połączenia głosem to już standard w naszych urządzeniach. Istnieje możliwość połączenia z dwoma telefonami jednocześnie. Interfejs posiada język polski, a w opakowaniu konsument znajdzie ładowarkę samochodową.

 

Laureaci Profesjonalnego Testu Flotowego

Segment A

1. Škoda Citigo

2. Volkswagen UP!

3. Chevrolet Spark

Inne nominowane auta:

Fiat 500

Fiat Panda

Hyundai i10

Kia Picanto

Toyota Aygo

Segment Auta Małe Dostawcze

1. Dacia Dokker

2. Mercedes Citan

3. Volkswagen Caddy

Inne nominowane auta:

Citroën Berlingo

Fiat Doblo Cargo

Segment B

1. Toyota Yaris

2. Renault Clio

3. Peugeot 208

Inne nominowane auta:

Ford Fiesta

Hyundai i20

Kia Venga

Lancia Ypsilon

Škoda Rapid

Volkswagen Polo

Segment C

1. Toyota Auris

2. Volkswagen Golf

3. Škoda Octavia

Inne nominowane auta:

Chevrolet Cruze

Citroën C4

Ford Focus

Hyundai i30

Kia cee’d

Volkswagen Jetta

Segment D

1. Volvo V40

2. Kia Optima

3. Hyundai i40

Inne nominowane auta:Audi A4

Ford Mondeo

Opel Insignia

Peugeot 508

Toyota Avensis

Volkswagen Passat

Poleć ten artykuł:

Galeria zdjęć do artykułu

Zobacz relacje z innych konferencji

FutureLog 2024 – relacja

FutureLog 2024 – relacja

3 października Witold Zygmunt
Trendownia 2024

Trendownia 2024

9 maja Witold Zygmunt
FUTURELOG 2023

FUTURELOG 2023

26 września 2023 Witold Zygmunt
Trendownia 2023

Trendownia 2023

26 kwietnia 2023 Witold Zygmunt