Supply Chain Networking – Spotkania handlowe

Wydawnictwo Eurologistics zorganizowało unikatową konferencję Supply Chain Networking, podczas której oprócz wartości merytorycznej liderzy rynku handlu i produkcji przedstawili swoje zapotrzebowanie na usługi logistyczne w obszarze magazynowania, copackingu, transportu drogowego, kolejowego, kontenerowego, lotniczego i innych specjalistycznych potrzeb w łańcuchu dostaw. Konferencja odbyła się 11 grudnia w hotelu Sofitel Victoria w Warszawie.

Konferencję prowadził Adam Chazanow z firmy Graphene Partners zajmującej się doradztwem dla łańcuchów dostaw, a w szczególności w zakresie outsourcingu. Wprowadzeniem do spotkania były wyniki badania consumer satisfaction w logistyce, które zaprezentował Piotr Szreter z firmy DGC na podstawie przeprowadzonych badań wśród odbiorców usług logistycznych. Z badan wynika, że rynek usług logistycznych wyraźnie odczuwa skutki spowolnienia gospodarczego, dlatego przedsiębiorstwa musza się liczyć ze skutkami spadającej dynamiki sprzedaży usług. W przyszłym roku można się spodziewać polaryzacji rynku i konsolidacji dokonywanej przez największych graczy. Badania DGC dowodzą, że outsourcing usług logistycznych preferują duże przedsiębiorstwa z kolei małe przedsiębiorstwa zwykle dzielą wydatki na logistykę wewnętrzną i zewnętrzna. W outsourcingu logistycznym nie chodzi też o skuteczne wynegocjowanie jak najniższych cen i ustalenie wyśrubowanych norm wykonania usług, lecz o współpracę z partnerem przewidywalnym i wiarygodnym. Potwierdziła to w swoim wystąpieniu Agnieszka Wawrowska z British American Tobacco Polska, drugiego największego producenta papierosów na świecie, który w Polsce od października 2013 r. wprowadza nowy model sprzedaży i dystrybucji przy współpracy DHL SC. Firma największe możliwości optymalizacji kierunkuje w zakresie logistyki materiałów promocyjnych.  Także Marek Goszczyński z PepsiCo Europe przy prezentacji zapotrzebowania firmy na usługi transportowe podkreślał, że liczy się współpraca z partnerem przewidywalnym i wiarygodnym. 

Firma Delphi Poland posiadająca cztery fabryki w kraju liczy koszty logistyki, jako procent od całości sprzedaży, a dostawców rozlicza z dostaw na czas, wydajności i kluczowych wskaźników efektywności. W dostawach firma korzysta z transportu multimodalnego w różnych konfiguracjach i na różnych trasach. Adam Misiak przedstawił połączenia multimodalne na podstawie przesyłek wychodzących z Delphi Poland. Efektywne sposoby na obniżenie kosztów transportowych przedstawił Tomasz Fiedor, dyrektor sprzedaży na Europę Wschodnią Tip Trailer Services, firmy, która oferuje doradztwo, wynajem, leasing i serwis naczep w ramach europejskiej sieci jednocześnie.  O wyzwania w zakresie logistyki point of sales materials mówił Robert Lis z DS. Smith, firmy, która produkuje tekturowe palety i oferuje outsourcing zaopatrzenia w dowolne materiały i komponenty. Zapotrzebowanie na usługi logistyczne prezentowała również największa polska sieć drogeryjna, PGD Polska oraz wiodący producent sprzętu AGD – Zelmer.

Debata

„Kij w mrowisko”, jak zwykle włożył prof. dr hab.Wojciech Paprocki z Katedry Transportu SGH, który podczas debaty na temat liczenia emisji CO2 poddał w wątpliwość wszelkie algorytmy.  Marta Szymborska z Raben Group przekonywał jednak, że takie liczenie jest możliwe i wręcz wskazane, bo na tym m.in. polega społeczna odpowiedzialność biznesu. W rama koncerny Delphi funkcjonują już sprawdzone standardy liczenia emisji CO2 dowodził Jakub Grzybowski z Delphi Poland. 

Business mixer

Najważniejsza cześć konferencji przeniosła się do kuluarów, gdzie do niektórych menedżerów łańcucha dostaw z firm produkcyjnych ustawiały się kolejki managerów z firm logistyczno-transportowych. Business mixer służył bezpośredniemu nawiązaniu kontaktów i zacieśnianiu tych już istniejących.

 Alicja Kostecka

 

Poleć ten artykuł:

Galeria zdjęć do artykułu

Pliki do pobrania

Szanowny Czytelniku,
zarejestruj się by uzyskać bezpłatny dostęp do materiałów z konferencji. W ten sposób dbamy o polepszanie jakości naszych usług i dostarczanych do Ciebie materiałów. Rejestracja oznacza akceptację aktualnej polityki prywatności.

Zobacz relacje z innych konferencji

FutureLog 2024 – relacja

FutureLog 2024 – relacja

3 października Witold Zygmunt
Trendownia 2024

Trendownia 2024

9 maja Witold Zygmunt
FUTURELOG 2023

FUTURELOG 2023

26 września 2023 Witold Zygmunt
Trendownia 2023

Trendownia 2023

26 kwietnia 2023 Witold Zygmunt