Citroën C-Crosser
Ponieważ auta z napędem na cztery koła zyskują coraz większą popularność w firmach, tym razem sięgnęliśmy po francuskiego C-Crossera. Napisałem francuskiego? No właśnie, czy aby na pewno?Wsiadam bowiem do auta, rozglądam się budując pierwsze wrażenie, hmmm… czy to
Wsiadam bowiem do auta, rozglądam się budując pierwsze wrażenie, hmmm… czy to rzeczywiście Citroën? Wnętrze wygląda niemal dokładnie tak jak w Mitsubishi Outlander. Już chcę wysiąść z pojazdu, by sprawdzić czy otrzymałem właściwe auto od importera, ale spoglądam jeszcze na kierownicę. Są dwa trójkąciki na kierownicy – to jednak auto z Francji, jednak zrobione w ścisłej współpracy z konstruktorami japońskimi.
Do użytku FlotyAutoBiznes oddano pojazd z silnikiem o pojemności skokowej 2,2 litra w Dieslu i mocy 160 KM, zresztą jedynej możliwej. Zbiornik na paliwo mieści 60 litrów. Z zewnątrz auto sprawia bardzo przyjemne wrażenie. Stonowany przód to akurat w przypadku C-Crossera spory atut. Tył z kolei został wzięty ze wspomnianego już Outlandera. Generalnie designerzy obrali metodę pokazania samochodu eleganckiego, ale nie zbyt mocno rzucającego się w oczy.
Jazda C-Crosserem stanowi czystą przyjemność. Samochód bardzo dobrze spisuje się zarówno na suchej, miejskiej nawierzchni, jak i mokrej trasie dwukierunkowej. Oczywiście część testu przebiegała po szutrze, tu również trudno coś zarzucić autu. Tak więc kupując Citroëna dla swojego prezesa pozwolimy mu na komfortowe i bezpieczne podróżowanie praktycznie w każdych warunkach, może pomijając te najbardziej ekstremalne.
Bagażnik – rzecz niezwykle ważna nie tylko dla przedstawiciela handlowego. Jego pojemność wynosi 510 litrów. Z tyłu w razie potrzeby rozkładamy dodatkowy, trzeci rząd (dwóch) siedzeń. Co ciekawe, składana tylna kanapa w drugim rzędzie 2/3 – 1/3 może się złożyć automatycznie – po naciśnięciu przyciska w bagażniku. Tą samą czynność wykonamy również ręcznie i trzeba przyznać, że nie nastręcza to żadnego trudu.
Gwarancja na C-Crossera wynosi dwa lata. Zakresem obejmuje bezpłatne naprawy usterek mechanicznych, elektrycznych, elektronicznych oraz hydraulicznych, a także korzystanie z programu Citroën Assistance. Antykorozyjna gwarancja wynosi 12 lat, na lakier 3 lata.