Gwarancja 12

Gwarancja 12

Ford wprowadził na rynek program ochrony gwarancyjnej dla pojazdów mających przebieg do 200 000 km. "Gwarancja 12" obejmuje między innymi silnik z wybranymi elementami osprzętu, układ przeniesienia napędu oraz skrzynię biegów.

 

Dodatkowo w programie gwarancyjnym klient otrzyma usługę „Assistance 12”, która w sytuacji awarii lub kolizji zapewni całodobową pomoc na drodze, przez 12 miesięcy od daty rozpoczęcia programu gwarancyjnego lub do następnego przeglądu. Koszt udziału w programie wynosi 89 zł.

 

Programem “Gwarancja 12” mogą być objęte pojazdy niestarsze niż 10 lat, tak więc także samochody już używane. W przypadku silnika obejmuje on wszystkie części smarowane zespołów bloku cylindrów i głowicy, między innymi wałki rozrządu, blok silnika, łożyska, pompę olejową, wał korbowy. Poza tym moduł PCM, TCM, modulator ABS, alternator, rozrusznik, pompę podciśnieniową, wtryskową, sprężarkę klimatyzacji oraz inne części silnika, które uległy uszkodzeniu w wyniku awarii jednego z powyższych elementów, z wyłączeniem sprzęgła, jeśli zostało przypalone.

W przypadku skrzyni biegów „Gwarancja 12” dotyczy wszystkich jej wewnętrznych części, mechanizm różnicowy, przetwornik momentu (z wyłączeniem połączeń), przekładnię główną, mechanizm kół zębatych (z wyłączeniem elementów ciernych i zużywających się), skrzynię pośrednią w napędzie 4×4. W przypadku układu przeniesienia napędu: półosie napędowe, przeguby, piasty kół, przeguby homokinetyczne, wał napędowy i łożyska kół przednich, tylny i przedni most napędowy.

Przebieg i wiek pojazdu muszą być udokumentowane historią serwisową zapisaną w książce serwisowej pojazdu. Programem może zostać objęty również pojazd bez tzw. historii serwisowej, jeżeli spełnia powyższe warunki oraz przejdzie w autoryzowanym serwisie Forda przegląd kwalifikujący go do włączenia do programu. “Gwarancja 12″ będzie nadal obowiązywała nawet jeśli pojazd zmieni właściciela.

Klient zobowiązany jest do wykonywania wszystkich przeglądów okresowych w autoryzowanych serwisach Forda zgodnie z planem obsługi pojazdu określonym przez  Ford Polska oraz do wykorzystywania pojazdu zgodnie z jego przeznaczeniem i w zgodzie z zaleceniami opisanymi w instrukcji obsługi pojazdu. Naprawy elementów objętych programem muszą być wykonywane w ASO Forda. Skutki napraw wykonanych poza siecią, które będą miały wpływ na elementy i zespoły wymienione w zakresie “Gwarancji 12”, nie zostaną objęte programem. Nabywca usługi zobowiązany jest okazać kopię polisy podczas zgłoszenia awarii w ramach programu.

Poleć ten artykuł:

Polecamy