Gefco uruchamia połączenie kolejowe
Gefco we współpracy z Captrain Deutchland i Transcontainer wprowadził usługę transportu kolejowego komponentów do produkcji samochodowych, między Vesoul we Francji i Kaługą w Rosji. Jest to jeden z największych w Europie multimodalnych projektów logistycznych
W ramach nowego połączenia, transporty wyruszają z terminalu Cargo Naviland przy fabryce PSA Peugeot Citroën w Vesoul. Następnie, przewożone są na polsko-białoruskie przejście graniczne Małaszewicze/Brześć, gdzie kontenery dostarczane przez Transcontainer, są przeładowywane na rosyjskie wagony i transportowane do fabryki w Kałudze.
Gefco złożyło wniosek o przyznanie dotacji w ramach europejskiego programu Marco Polo (2003-2006), wspomagającego firmy, które decydują się na wprowadzenie bardziej ekologicznych środków transportu, takich jak kolej. Transport kolejowy zastępuje codzienny fracht 36 ciężarówek, skraca czas przewozu z ośmiu do pięciu dni i przyczynia się do znacznej redukcji emisji CO2. Obliczono, że w sumie, dzięki temu rozwiązaniu, każda podróż tam i z powrotem, zmniejsza o 576 liczbę ciężarówek na drogach pomiędzy Francją, a Rosją.