Starcie gigantów

Starcie gigantów

Opiekunowie samochodów firmowych wybrali najlepsze auta flotowe na polskim rynku. Podczas “Prawdziwego Testu Flotowego - Starcie Gigantów” zorganizowanego przez redakcję FlotyAutoBiznes i Stowarzyszenie Kierowników Flot Samochodowych przyznano statuetki i wyróżnienia w pięciu

Na podstawie ankiet wypełnionych kilka miesięcy wcześniej przez blisko 300 fleet managerów, nominowano do udziału w teście 29 pojazdów. Opiekunowie aut firmowych wybierali nie tylko marki i modele aut, ale również silniki i preferowany poziom wyposażenia. Tak więc już samo znalezienie się w tym gronie stanowi swego rodzaju wyróżnienie dla marki.

Przez trzy dni 47 ekspertów zajmujących się zarządzaniem flot w firmach sprawdzało samochody w aspekcie ich przydatności do firm. Największy wpływ na końcowy wedykt miała relacja ceny zakupu i użytkowania pojazdu do jego jakości, wyniki spalania oraz .Brano więc pod uwagę między innymi ocenę designu, działania ukladu hamulcowego, zawieszenia, widoczności, funkcjonalności przestrzeni bagażowej, itp. Jednak  Każde auto było oceniane przez sześciu kierowców, którzy pokonywali tę samą trasę o różnej porze dnia, mierząc spalanie. Odcinki wiodły zarówno drogami miejskimi jak i podmiejskimi. Szczegółową analizą zajęło się jury złożone z członków Stowarzyszenia Kierowników flot Samochodowych.

Najwięcej powodów do zadowolenia po ogłoszeniu wyników mieli z pewnością przedstawiciele Forda. Fiesta i Mondeo zajęły w swoich kategoriach pierwsze miejsce, a Transit drugie. Co ciekawe, poza podium znalazł się Focus. W bardzo popularnym we flotach segmencie C dosyć niespodziewanie triumfował model Kia cee’d. A przecież marka koreańska jeszcze do niedawna była wręcz lekceważona na rynku aut firmowych. Auta dostawcze zdominowane zostały przez pojazdy francuskie z koncernu PSA – wśród małych zwycięzył Peugeot Partner, a wśród dużych Citroën Jumper.

Do udziału w teście zaproszono także marki Opel i Renault. Przedstawiciele koncernów jednak nie zdecydowali się na wzięcie w nim udziału, a tym na poddanie ocenie ich produktów przez grono ekspertów z dziedziny flot samochodowych.

Przypomnijmy, że w poprzednim „Starciu Gigantów” rywalizowali między sobą dostawcy GPS-ów.

  

Segment B

.
  1. Ford Fiesta
  2. Fiat Punto
  3. Škoda Fabia

 

Nominowani:

Peugeot 207

Toyota Yaris

Volkswagen Polo

 

 Segment C

.
  1. Kia cee’d
  2. Peugeot 308
  3. Volkswagen Golf

 

Nominowani:

Citroën C4

Ford Focus

Škoda Octavia

Toyota Corolla

Toyota Auris

 

Segment D

.
  1. Ford Mondeo
  2. Škoda Superb
  3. Citroën C5

 

Nominowani:

Peugeot 407

Seat Exeo

Toyota Avensis

Volkswagen Passat

 

 Segment małych aut dostawczych

.
  1. Peugeot Partner
  2. Citroën Berlingo
  3. Fiat Doblo

 

Nominowany:

VW Caddy

 

Segment dużych aut dostawczych (d.m.c. do 3,5 t)

.
.
  1. Citroën Jumper
  2. Ford Transit
  3. Peugeot Boxer

 

Nominowany:

Fiat Ducato

 

[/object]

 

 

 

 

Poleć ten artykuł: