Naprawić awarię podczas urlopu

Naprawić awarię podczas urlopu

Starter, firma oferująca assistance drogowe, przygotowała zestawienie awarii, z jakimi borykali się polscy kierowcy podczas tegorocznych wakacji. Mechanikom Startera posiadającym samochody serwisowe udało się naprawić 51 proc. tych awarii na drodze, bez holowania do warsztatu.

Według danych zebranych przez mechaników Startera z prawie 9 tysięcy wezwań otrzymanych między 1 czerwca a 29 sierpnia 2011 roku najwięcej, bo aż 23% wszystkich awarii pojazdów, dotyczyło problemów z silnikiem. Drugie miejsce zajęły kłopoty z akumulatorem 15%. W pierwszej trójce najczęstszych awarii znalazły się jeszcze usterki kół 9%.

Spośród wszystkich dysfunkcji silnika 77% dotyczyło jego usterek mechanicznych, 5% stanowiły awarie turbosprężarki, 3% awarie układu smarowania, zaś 15% pomniejsze awarie. W 98% problemy z akumulatorem polegały po prostu na jego wyładowaniu. Kiepskie nawierzchnie polskich dróg oraz potrzeba jeżdżenia samochodem po nieznanych trasach w górach i nad jeziorami sprzyjały usterkom kół w samochodach. Częste przebicia opon (92%), a także problemy z ich mocowaniem skłaniały kierowców do korzystania z pomocy assistance.

Często drogę na urlop i z powrotem uprzykrzały Polakom także poważne usterki związane ze skrzynią biegów (np. awarie sprzęgła) albo drobne, choć irytujące kłopoty wynikające z roztargnienia, jak zatrzaśnięcie czy uszkodzenie kluczyków. Spółka Starter to ogólnopolska firma świadcząca usługi assistance drogowego.

Poleć ten artykuł:

Polecamy