GS1 DataBar w Biedronce

GS1 DataBar w Biedronce

Jeronimo Martins Dystrybucja (JMD), właściciel sieci Biedronka wdraża innowacyjne rozwiązania oferowane przez Instytut Logistyki i Magazynowania (ILiM).

Zapewnienie skutecznego zarządzania świeżą żywnością, w tym poprawa bezpieczeństwa i satysfakcji konsumentów, to zadania, jakie ma realizować wdrażane w sieci ponad 1900 sklepów Biedronka kody GS1 DataBar.

Dzięki nowej generacji kodów kreskowych sieć detaliczna zarządza datami ważności produktów w sposób zautomatyzowany. Biedronka wprowadza kody GS1 DataBar rozszerzone na produkty o stałej i zmiennej masie. Znakowane są: mięso, drób, świeże sałatki, chleb, wyroby mleczarskie i ryby. W zaproponowanym przez ILiM kodzie kreskowym GS1 DataBar zakodowane są następujące informacje: GTIN, data ważności, masa netto i oznaczenie partii produkcyjnej. Głównym celem projektu jest zagwarantowanie, że produkt przeterminowany nie zostanie sprzedany klientowi. Drugim celem jest wspieranie ewentualnego procesu wycofania produktów o nieodpowiedniej jakości, jeżeli taka konieczność zaistnieje -nowe oznakowanie zaproponowane przez ekspertów z ILiM umożliwia śledzenie ruchu i pochodzenia produktów.

Kolejnym krokiem JMD jest uzyskanie wyższej pozycji w kategorii świeżej żywności, jak te uzyskane już w grupie produktów suchych, napojów i produktów niespożywczych.

Biedronka planuje doprowadzenie do sytuacji identyfikowania ponad 100 produktów marki własnej kodami GS1 DataBar, co będzie stanowiło ok. 10% całkowitej liczby produktów sprzedawanych w tej sieci. Inwestycje Biedronki to ponad 1000 skanerów sklepowych, przenośne terminale danych, sprawdzarki cen oraz aktualizacja oprogramowania.

Poleć ten artykuł:

Polecamy