Targi jak barometr
Kryzys w branży budownictwa drogowego przekłada się w widoczny sposób na promocyjną aktywność firm – jednak dbałość o ugruntowanie marki obowiązkowa jest także w czasach spadku koniunktury.
Jak wynika z przygotowanego przez Ogólnopolską Izbę Gospodarczą Drogownictwa corocznego raportu o stanie tego sektora gospodarki, około 100 firm z branży budownictwa drogowego jest zagrożonych upadłością. Tylko w 2012 roku upadłość ogłosiło około 300 firm wykonawczych. Zdaniem ekspertów w tym roku wartość rynku budownictwa drogowego w Polsce spadnie o około 27 proc.
Trudna sytuacja branży nie może pozostać bez echa w takich strefach aktywności firm, jak marketing, promocja czy też prezentacje targowe.
– Targi są barometrem gospodarki, a jednocześnie jednym z najskuteczniejszych narzędzi marketingu – twierdzi dr Andrzej Mochoń, prezes zarządu Targów Kielce. – Widać to na przykładzie organizowanych przez nas targów Autostrada Polska i towarzyszącej im wystawy MASZBUD. Wszystkie parametry określające te imprezy zmieniały się na przestrzeni lat wraz ze zmianami, jakie zachodziły w drogownictwie.
XIX Międzynarodowe Targi Budownictwa Drogowego AUTOSTRADA POLSKA, które od 21 do 24 maja odbędą się w Targach Kielce, każdego roku gromadzą około tysiąca firm z 29 krajów.