Z Polski do Portugalii ładunki drobnicowe

Z Polski do Portugalii ładunki drobnicowe

Mainfreight Poland, będący częścią nowozelandzkiej grupy logistycznej, rozwija sieć linii drobnicowych na trasie Polska - Portugalia. Wzrasta częstotliwość bezpośrednich transportów z/do Porto, a dzięki podwójnej obsadzie kierowców, czas dostawy jest skrócony do minimum.

Już kilka samochodów tygodniowo kursuje regularnie pomiędzy Polską a Półwyspem Iberyjskim. Firma zapowiada utrzymanie trendu wzrostowego w roku 2018.Tak dynamiczny rozwój transportów drogowych drobnicy z/do Portugalii trwa od 5 lat, kiedy to Mainfreight Poland podjął współpracę z firmą Garland, wiodącym operatorem logistycznym w Portugalii. Początki historii portugalskiej firmy sięgają roku 1776, a jej nazwa pochodzi od nazwiska założyciela.

Garland rozwinął w pełnym zakresie trzy obszary działalności w obsłudze łańcuchów dostaw: transport, spedycję i logistykę. Dzisiaj jest jednym z najstarszych operatorów logistycznych w Europie. Posiada 5 oddziałów w Portugalii, 2 w Hiszpanii i biuro w Maroku, a swoim zasięgiem obejmuje cały świat. Firma zatrudnia 352 osoby i współpracuje z wieloma partnerami, dysponując flotą własną około 1500 naczep. Dwa główne centra logistyczne Garlanda znajdują się w Lizbonie i w Maia k/Porto. To właśnie do Maia trafiają ładunki drobnicowe z Polski i tutaj konsoliduje się też przesyłki przeznaczone na eksport do naszego kraju.

Transporty te realizuje Mainfreight Poland, wykorzystując zarówno flotę własną pojazdów, jak również firmy Garland. O tyle jest to ciekawe, że pojazdy tej linii drobnicowej mają podwójną obsadę kierowców. Dzięki temu postoje ograniczone są do minimum, a czas dostawy drobnicy pomiędzy Portugalią a Polską wynosi do 3 dni roboczych i póki co jest najkrótszym na rynku linii drobnicowych.

W każdym tygodniu do Polski z magazynów w Maia wyrusza od 6 do 7 samochodów, a z Polski do Portugalii 3 pojazdy tygodniowo, które są wypełnione po brzegi. W Polsce przesyłki importowe są dekonsolidowane w magazynie w Zabrzu i część z nich, już samochodami Mainfreight, jedzie dalej do miejsc docelowych, również w innych krajach, tj. do Rumunii, Bułgarii, Czech, Słowacji, Niemiec, Węgier i krajów bałtyckich. – Od początku tego roku pojazdy na trasie Polska – Portugalia jeżdżą z podwójną obsadą i dzięki temu “transit time” jest maksymalnie skrócony. W związku z tym, że transporty realizujemy również flotą naszego partnera, nie mamy problemu z kierowcami, ani z taborem. Chyba nikt nie jest dzisiaj w stanie zagwarantować tak krótkiego czasu dostawy pomiędzy Polską a Portugalią – mówi Paweł Skrzek, team leader international forwarding w Mainfreight Poland

Aby sprostać największym wymagom klientów, równie istotna, poza podwójnymi obsadami kierowców, jest elastyczność obsługi zarówno po stronie polskiej jak i portugalskiej. Z szybkich transportów korzystają głównie producenci automotive, mebli oraz innych branż, które wymagają dostaw “just in time” i szybkiej reakcji na zmieniające się potrzeby. – Doświadczenie firmy Garland w zakresie usług związanych z transportem drogowym w połączeniu z bliską współpracą z firmą Mainfreight, która trwa już 5 lat, pozwoliło nam osiągnąć pozycję lidera w drogowym transporcie towarów pomiędzy Polską a Portugalią. Nasza świetna współpraca umożliwia sprostanie wszystkim wymogom oraz potrzebom naszych klientów, zarówno importerów jak i eksporterów – mówi Paulo Silva, chefe de Departamento Traffic Department, Garland Transport Solutions.

Tegoroczny wzrost wolumenu w przewozach drobnicowych pomiędzy Polską a Portugalią osiągnął poziom 30 proc. Przewoźnik prognozuje dalsze utrzymanie wysokiego tempa wzrostu również w roku 2018, co będzie wiązało się ze zwiększeniem liczby transportów z Polski do Portugalii z 3 do nawet 6 pojazdów tygodniowo. Mainfreight Poland w zakresie linii drobnicowych realizuje także szybkie dostawy pomiędzy Polską a Holandią (do 48 godzin), Francją, Hiszpanią, Rumunią, a także Ukrainą. W roku 2018 planuje również rozwinięcie transportów drobnicy z/do Niemiec. Z usług firmy korzystają głównie klienci z branż: automotive, FMCG (towary nie wymagające specjalnych warunków transportu), fashion, przemysłu ciężkiego, innych.

Poleć ten artykuł:

Polecamy