Solaris może zostać sprzedany
Branża motoryzacyjna w Polsce żyje wiadomością o możliwej sprzedaży Solarisa w ręce zagranicznego inwestora. Jak podał Dziennik Gazeta Prawna, właściciele firmy badają rynek i czekają na oferty, zaś rzecznik przedsiębiorstwa nie zdementował jednoznacznie tych doniesień.
Solaris, wliczany do grona najcenniejszych polskich marek, pozostaje firmą rodzinną – 100% udziałów posiadają Solange i Krzysztof Olszewscy. Największy producent autobusów w Polsce odnosi sukces ze sukcesem i wypracował sobie wysoką renomę w całej Europie. W 2017 roku pobity został rekord produkcji, zaś na ten rok zebrano już grubo ponad 1000 zamówień.
Chęć sprzedaży nie wynika zatem z powodu słabej kondycji firmy czy pesymistycznych perspektyw. Według DGP decydować mają powody osobiste, związane ze strukturą firmy oraz problemami z sukcesją. Część komentatorów sądzi jednak, że spore znacznie ma też fakt, iż dalszy rozwój Solarisa będzie wymagał inwestycji o rząd większych, niż te podejmowane do tej pory.
DGP pisze o poważnym zainteresowaniu siedmiu podmiotów, między innymi z Chin i Turcji. Dla dalekowschodnich producentów przejęcie Solarisa stanowiłoby doskonały sposób na wejście w europejski rynek autobusów. W proces sprzedaży może też zaangażować się Polski Fundusz Rozwoju. Natomiast przejęciem nie są podobno zainteresowani branżowy potentaci – Mercedes i MAN.