Raben Logistics Polska w Panattoni Park Grodzisk III
Panattoni Europe zakończył budowę dwóch obiektów magazynowych o łącznej powierzchni ok. 42 500 m2 dla firmy Raben Logistics Polska. Nowy oddział powstał w ramach Panattoni Park Grodzisk III i jest dostosowany do przechowywania ok. 50 000 palet.
Placówka zatrudnia ponad 300 osób i jest w stanie obsłużyć ponad 85 000 przesyłek dziennie. Oficjale otwarcie nowego oddziału Raben Logistics Polska odbyło się 6 kwietnia br.
Raben Logistics Polska nieustannie się rozwija, doskonaląc procedury oraz dbając o jak najwyższy standard obsługi klientów. Firma inwestuje w nowe technologie i innowacyjne rozwiązania, jak również w hale magazynowe spełniające najwyższe normy bezpieczeństwa i jakości. Dlatego właśnie, z myślą o klientach i pracownikach, została podjęta decyzja o wybudowaniu nowych magazynów w Chlebni i przeniesieniu tam oddziału z Grodziska Mazowieckiego.
– W starym oddziale w Grodzisku Mazowieckim było nam już trochę ciasno. – wyjaśnia Jolanta Sawińska, dyrektor regionu, Raben Logistics Polska. – Ze względu na rozwój naszych klientów, a co za tym idzie wzrost zarówno wolumenów, jak i oczekiwań naszych usługobiorców, zdecydowaliśmy się na przeniesienie do większej i nowocześniejszej lokalizacji. Warto tu zaznaczyć, że na terenie gminy działamy już ponad 20 lat. Między innymi dzięki postawie burmistrza i lokalnych władz, którzy zapewniają w Grodzisku Mazowieckim przyjazny biznesowi klimat inwestycyjny.
Nowopowstały oddział w Chlebni to dwa odrębne obiekty magazynowe: tzw. magazyn niski przeładunkowy (cross-dock) o powierzchni ok. 8000 m², oraz magazyn wysokiego składu o powierzchni 34 000 m2, będący w stanie pomieścić ok 50 000 palet. Inwestycja została zrealizowana przez Panattoni Europe.
– Trzy szyte na miarę budynki, w tym jeden cross-dock o łącznej powierzchni ponad 42,5 tys. m2 to najnowsza realizacja Panattoni Europe dla Raben Logistics Polska. Powstały one w ramach jednej z najbardziej strategicznych lokalizacji – w Panattoni Park Grodzisk III. Kompleks zlokalizowany jest w pobliżu węzła Grodzisk Mazowiecki autostrady A2 oraz przy planowanej obwodnicy Grodziska Mazowieckiego. Jest to kluczowe miejsce dla klientów koncentrujących się na logistycznej obsłudze zarówno rynku warszawskiego, jak i krajowego. Dlatego cieszę się, że mogliśmy zaproponować naszemu wieloletniemu klientowi tak dogodną lokalizację – mówi Marek Dobrzycki, Managing Director, Panattoni Europe.
Codziennie obiekt jest w stanie obsłużyć ponad 4000 przesyłek i przyjąć, wyładować oraz załadować ok. 265 samochodów. Dodatkowo w nowej lokalizacji mieści się budynek biurowy o powierzchni użytkowej 2.600 m2 oraz parking wyposażony w 214 miejsc dla samochodów osobowych i 65 miejsc dla pojazdów ciężarowych. Łączne zatrudnienie w Chlebni to obecnie 315 osób w biurze i magazynie. Oddział współpracuje z 60 przewoźnikami, którzy zatrudniają 279 kierowców.
– Zdecydowaliśmy się wybrać taką lokalizację nowego oddziału ze względu na strategiczne położenie i infrastrukturę dostosowaną do potrzeb inwestorów oraz przychylną politykę lokalnych władz – wyjaśnia Janusz Anioł, dyrektor generalny Raben Logistics Polska. I dodaje: – Nowa inwestycja stanowi ponad 40% powierzchni magazynowej Raben Logistics Polska w regionie mazowieckim. Był to też kolejny profesjonalny projekt realizowany z firmą Panattoni, która znając nasze potrzeby zawsze jest gotowa by na nie odpowiedzieć.
Chlebnia to nie tylko nowoczesny, ale także ekologiczny obiekt. Wykorzystano w nim rozwiązania pozwalające na ograniczenie zużycia energii elektrycznej, gazu i wody. Przykładowo magazyny zostały wyposażone w oświetlenie typu LED, a zainstalowane w nich świetliki zapewniają stały dostęp do naturalnego światła dziennego, zastosowano w nich także służące ogrzewaniu nowoczesne promienniki gazowe. Z kolei biurowiec posiada wentylację mechaniczną z odzyskiem ciepła. W obiekcie zapewniona jest także odpowiednia ilość hydrantów, odpowiadająca rozkładowi regałów. Pozwala to zwiększyć poziom bezpieczeństwa przeciwpożarowego.
O tym, że bezpieczeństwo jest ważne dla firmy, świadczy także sygnalizacja świetlna przy wszystkich dokach – rampach załadowczych. Informuje ona zarówno o tym, która rampa jest dostępna, ale także kiedy kierowca może bezpiecznie odjechać spod rampy po skończonym załadunku.
(Panattoni Europe)