eLOGISTICS LIVE 2020
Informacja, transformacja i współdzielenie to trzy hasła przewodnie, które przyświecały eLOGISTICS LIVE 2020 – konferencji w 100% poprowadzonej online. Przez 14 poprzednich edycji jej starsza „siostra” – konferencja LOGISTICS – była organizowana wyłącznie w formule stacjonarnej/analogowej. W tym roku po raz pierwszy konferencja została zaaranżowana w nowej, wirtualnej rzeczywistości.
Blisko 200 uczestników, 16 prelegentów oraz 5 wystawców spotkało się online, by nie tylko podzielić się wiedzą i doświadczeniem w temacie logistyki e-commerce, ale również porozmawiać o wyzwaniach stojących przed branżą w dobie kryzysu. Wydarzenie można było śledzić na dedykowanej platformie, gdzie na żywo z wirtualnego studia przemawiał Mistrz Ceremonii. Nie zabrakło wirtualnych wystaw sponsorów i partnerów e-konferencji. Uczestnicy mieli również szansę na biznesowy networking w formie „after party”, zorganizowanym pod hasłem „speed-up networking one-to-one”. A to wszystko odbyło się w ciągu jednego dnia – 24 czerwca 2020 roku.
Innowacyjna formuła live, w jakiej zorganizowano eLOGISTICS LIVE 2020, nie tylko spełniła oczekiwania sektora, ale również dała możliwość do zintegrowania jej tam, gdzie obecnie jest ku temu największy potencjał – w przestrzeni wirtualnej. O wysokim poziomie wydarzenia świadczą wygłoszone prelekcje przedstawicieli takich firm, jak: Inpost, GfK Polonia, Decathlon, Leroy Merlin, Omnipack, ASICS, Magazino, Pointpack, IKEA,P3 Point Park.
– Celem było zorganizowanie konferencji na wysokim poziomie na miarę Polskiego Kongresu Logistycznego LOGISTICS. Cel ten udało się w pełni osiągnąć. Już dziś śmiało możemy powiedzieć, że marka LOGISTICS poszerzona została o nową innowacyjną formułę, jaką jest eLOGISTICS i z pewnością pozostanie już z nami na dłużej – podkreśla Arkadiusz Kawa.
– Szczególne znaczenie ma dla nas to, że udało nam się zaprezentować Łukasiewicz – ILiM jako Centrum Kompetencji w zakresie logistyki w e-commerce. A to wszystko za sprawą naszych znakomitych ekspertów: dyrektora Instytutu, dr. hab. Arkadiusza Kawy oraz Marty Cudziło, kierownika Centrum Logistyki naszego Instytutu i gości – znamienitości związanych z branżą e-handlu. Jesteśmy przekonani, że będzie to owocowało wieloma ciekawymi projektami w przyszłości. Pierwsza e-konferencja za nami. Jeszcze nie opadły emocje, a my już wiemy, że to dopiero początek – dodaje Joanna Świątek, kierownik marketingu i PR Łukasiewicz – ILiM.
Organizatorzy podołali trudnemu wyzwaniu – przenieśli ideę Polskiego Kongresu Logistycznego LOGISTICS do Internetu. Zadbali również o dodatkowe atrakcje takie jak graphic recorder w osobie Magda Rysuje, która specjalnie dla uczestników e-LOGISTICS na żywo tworzyła notatki graficzne poszczególnych wystąpień. Uczestnicy mogli również zwiedzać i poznawać ofertę prezentowaną na wirtualnych stoiskach takich firm, jak Łukasiewicz – ILiM, GS1 Polska, P3 Logistics Parks, Siemens oraz Trans.info. Zwieńczeniem było After Party zorganizowane po hasłem „speed-up networking one-to-one”, gdzie uczestnicy mieli szansę nie tylko lepiej się poznać, ale przy okazji nawiązać relacje biznesowe.
– To było dla nas olbrzymie wyzwanie. Kluczem stali się ludzie, zarówno zgrany zespół wewnątrz Instytutu, jak i ci wspierający nas na zewnątrz – mówi Dobiesława Dembecka, specjalista ds. marketingu, promocji i reklamy w Ł-ILiM. – Jestem dumna, że udało nam się zorganizować wydarzenie na wysokim poziomie, które nie tylko wzbogaciło znaną markę, jaką jest LOGISTICS, ale dało również początek do dalszych działań pod hasłem eLOGISTICS. Odbieramy bardzo dużo pozytywnych słów nie tylko od samych uczestników, ale również od prelegentów i partnerów, którzy czekają na więcej. Nie zawiedziemy ich!
Wirtualna konferencja ma być początkiem rozwoju corocznych spotkań branży logistycznej. Z zapowiedzi organizatorów wynika, że e-LOGISTICS odbywać się będzie cyklicznie – na przemian z tradycyjnym Polskim Kongresem Logistycznym LOGISTICS, którego nowa data to 19-21 maja 2021 rok. – Chcąc wyjść naprzeciw oczekiwaniom branży nie zwalniamy tempa i stawiamy sobie poprzeczkę coraz wyżej. Już dziś mogę zdradzić, że Polski Kongres Logistyczny LOGISTICS będzie jeszcze bardziej innowacyjny w swojej formule. Warto zatem zostać z nami i śledzić nasze social media, bo zapewniam, że warto – kończy dyrektor Kawa.
Innowacja to jedno ze słów kluczy konferencji eLOGISTICS, które swoje urzeczywistnienie znajduje na co dzień w działaniach Instytutów Łukasiewicza.
Lockdown oraz nieuniknione zmiany wynikające z jego ograniczeń wpłynęły na szybszy rozwój e-commerce w Polsce i na świecie. Dostosowanie się do nich stało się koniecznością oraz warunkiem zachowania dobrej pozycji na rynku. Współpraca trzech instytucji badawczych Sieci Badawczej Łukasiewicz – Instytut Logistyki i Magazynowania (Ł-ILiM), Instytut Technologii Materiałów Elektronicznych (Ł-ITME) oraz Instytut Biopolimerów i Włókien Chemicznych (Ł-IBWCh) owocuje projektem “Inteligentne opakowanie zwrotne dla branży e-commerce”, którego efektem będzie opracowanie kompleksowego rozwiązania inteligentnego opakowania zwrotnego. Beneficjentami będą przede wszystkim przedsiębiorstwa z sektora e-commerce działające w modelu omnikanałowym. Prace ruszają niebawem.
(Ł-ILiM)