600 wodorowych taxi na wodór

600 wodorowych taxi na wodór

Nie możemy podróżować fizycznie, sięgamy więc wirtualnie po bardzo ciekawy przykład z Paryża. Często piszemy o nowych technologiach, tym razem o realnym zastosowaniu napędu wodorowego.

Firma HysetCo, do której należy paryski operator wodorowych taksówek Hype, kupiła znaną paryską korporację taksówkową Slota i wymieni jej całą flotę 600 samochodów z silnikiem Diesla na wodorowe Toyoty Mirai. HysetCo chce przekonać inne firmy taksówkarskie, aby przed Igrzyskami Olimpijskimi w Paryżu w 2024 roku 10 000 taksówek w stolicy Francji mało napęd wodorowy.

HysetCo to firma specjalizująca się w transporcie wodorowym, do której należy największa na świecie flota taksówek z wodorowym napędem marki Hype. Spółka zebrała od inwestorów 80 milionów euro na zakup Slota Group, jednego z najlepiej znanych operatorów taksówek w Paryżu. Taksówki z silnikami Diesla, które obecnie znajdują się we flocie marki Slota, będą stopniowo wymieniane na sedany Toyota Mirai, których elektryczny silnik jest zasilany energią z ogniw paliwowych. Nowe bezemisyjne auta trafią na ulice Paryża pod marką Hype. HysetCo ma nadzieję wymienić wszystkie diesle na auta wodorowe do końca tego roku.

Doświadczenie firmy Slota oraz zespół wykwalifikowanych pracowników i managerów pomoże HysetCo w rozwoju usług taksówkarskich. Aby usprawnić obsługę paryskich taksówek na wodór, sieć punktów tankowania wodoru w Paryżu i okolicach zostanie rozbudowana o kolejne stacje wodorowe, sfinansowane z funduszy rządowej Agencji Transformacji Ekologicznej, europejskiej organizacji Fuel Cells and Hydrogen Joint Undertaking oraz władz regionu Ile-de-France. Równolegle HysetCo planuje rozbudować własną sieć stacji tankowania wodoru do około 20 do końca 2024 roku. W tym roku firma otworzy dwie nowe stacje, które dołączą do trzech już istniejących.

Obecnie w Paryżu działa około 100 wodorowych taksówek Toyota Mirai pod marką Hype. Samochód ma podobny zasięg do aut spalinowych i tankuje się go w 3 minuty. Dzięki temu kierowca może obsługiwać pasażerów bezemisyjnym pojazdem, a jednocześnie nie tracić czasu na ładowanie akumulatora. Mirai nie emituje CO2 ani spalin i nie generuje hałasu.

Poleć ten artykuł:

Polecamy