25 lat Win-Win z Inter Cars

25 lat Win-Win z Inter Cars

Inter Cars obchodzi właśnie ćwierćwiecze swojego funkcjonowania. W tym czasie spółka z niewielkiego przedsiębiorstwa ulokowanego na 300 mkw. swego pierwszego magazynu, stała się piątą siłą w Europie, a dziesiątą na świecie i właśnie uruchamia swój największy projekt logistyczny.

Innowacyjność, rozwój organiczny w oparciu o system partnerski i dbałość o kreowanie wartości dodanej to hasła, które przyświecały twórcom firmy zarówno w trakcie rozwijania szerokiej oferty dla klientów, jak również podczas tworzenia rozległej sieci krajowych i zagranicznych partnerów. To dla 378 oddziałów i ich klientów Inter Cars wciąż opracowuje i wprowadza nowe rozwiązania, które wychodzą naprzeciw zmieniającym się potrzebom i oferują ich kompleksowe zaspokajanie.

 

Przełomowym momentem w historii firmy był rok 2004, w którym firma notowana została na Giełdzie Papierów Wartościowych. Kurs akcji wzrósł z 23 zł w maju 2004 roku do 222 zł w czerwcu 2015 roku. Po 10 latach obecności na parkiecie, Inter Cars otrzymał zaszczytny tytuł Giełdowej Spółki Roku, a jego wartość uplasowała się na poziomie 3,5 mld zł.

 

W najbliższej przyszłości firma będzie koncentrować swoje działania na dwóch obszarach. Pierwszy z nich to powstające w Zakroczymiu, jedno z najbardziej nowoczesnych centrów logistycznych w Europie o powierzchni 40 tys. m2. Inwestycja ta opiera się na najbardziej innowacyjnych rozwiązaniach technologicznych, mających wyraźnie zwiększyć wydajność przepływu towarów pomiędzy dostawcami oraz klientami Inter Cars. Europejskie Centrum Logistyczne ILS w Zakroczymiu przejmie na siebie przyjęcie towarów od dostawców, realizację zamówień, wydań, konfekcjonowania i zwrotów oraz obsługę przeładunków cross-docking. Będzie pracować wydajniej nie tylko przez wzgląd na ulokowanie czynności logistycznych w jednym miejscu, ale również przez zastosowane rozwiązania techniczne. Nowy obiekt, który stanie się głównym magazynem w całej logistyce Grupy Inter Cars, to także drzwi do globalnego rozwoju firmy.

 

Drugim obszarem, który firma Inter Cars będzie rozwijać to budowanie relacji z klientami poprzez wykorzystanie nowych technologii. Głównymi partnerami firmy są warsztaty samochodowe funkcjonujące w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu biznesowym. Z ich usług korzystają coraz bardziej świadomi, wymagający i zatopieni w technologiach sieciowych klienci. W odpowiedzi na nowe potrzeby klienta końcowego poszerzono ofertę programu One Stop Shop o pomoc dla warsztatów w budowie relacji z klientem online. Punktem wyjścia do dalszych działań stała się platforma Motointegrator.pl, którą odwiedza od 500 000 do nawet miliona kierowców miesięcznie, z czego 25 tysięcy z nich każdego miesiąca, aktywnie korzysta z jej możliwości. Bazując na tym doświadczeniu, firma Inter Cars skonstruowała trzy kolejne platformy pomagające warsztatom dotrzeć i odpowiedzieć na potrzeby klientów:

 

Moto-usługi.com to gotowy do jesiennej premiery serwis mający za zadanie połączenie potrzeb warsztatów i kierowców. Wystarczy, że kierowca zamieści na portalu opis swojej potrzeby, a w ciągu maksymalnie dwóch godzin otrzyma oferty jej wykonania od trzech warsztatów ze swojej okolicy.

Motowygoda.pl to nowy, pilotażowy program Inter Cars w galeriach handlowych. Wystarczy podjechać samochodem do wskazanej galerii handlowej lub skorzystać z usługi door-to-door i w czasie kiedy konsument zajęty będzie wykonywaniem innych, zaplanowanych czynności, warsztat zajmie się jego samochodem.

Motointegrator Partner to odnawialny certyfikat przyznawany warsztatom spełniającym odpowiednie kryteria wyznaczone przez Inter Cars. Na dzień dzisiejszy współpracę w ramach programu rozpoczęło 5000 obiektów. W ciągu najbliższego roku ta liczba będzie się zwiększała, a firma Inter Cars będzie budowała rozpoznawalność marki certyfikatu, dającego kierowcy pewność, że jako firma z doświadczeniem rekomenduje dany warsztat.

 

Po 25 latach działalności, firma Inter Cars to partner działający według zasad win – win, stawiający na generowanie wartości dodanej zamiast na strategię rywalizacji cenowej, pomagający rozwijać się partnerom i uruchamiający działania B2C wyłącznie jako komplet benefitów dla klientów z obszaru B2B.

Poleć ten artykuł:

Polecamy