500 robotów w spawalni VW Września

500 robotów w spawalni VW Września

Zakład gotowy jest już w ponad 95%, natomiast start seryjnej produkcji nowej generacji modelu Volkswagen Crafter zaplanowany jest na drugą połowę 2016 roku.

Volkswagen Crafter jest największym samochodem w ofercie marki samochody użytkowe, dlatego też wyposażenie całej fabryki i linii produkcyjnej jest specjalnie opracowane i przygotowane, żeby podołać temu wyzwaniu.

 

Budowa fabryki , w której produkowana będzie nowa generacja modelu Volkswagen Crafter przebiega zgodnie z planem. Na terenie fabryki działać będzie nowoczesna Hala Budowy Karoserii, Lakiernia, Hala Montażu oraz Park Dostawców, Dział Samochodów Specjalnych oraz Dział Produkcji Pilotażowej.

 

Nowy Volkswagen Crafter, którego docelowy wolumen produkcji wyniesie 100 tysięcy aut rocznie, produkowany będzie w ponad 50 wariantach. Wszystkie szczegóły dotyczące koncepcji wnętrza samochodu były konsultowane z klientami. Dzięki temu rozwiązania w nim zastosowane są maksymalnie dostosowane do potrzeb użytkowników i prowadzonych przez nich przedsięwzięć. klienci będą mogli wybrać też każdy kolor, dopasowany do ich potrzeb.

 

– W projekcie Crafter wdrożyliśmy wiele innowacyjnych rozwiązań. Jednak nie będziemy produkować tylko w sposób nowoczesny i według najnowszego stanu techniki, ale i ekologiczny – zapowiada Ralf Nitzschke, dyrektor Zakładu Crafter we Wrześni.

 

W fabryce zastosowany zostanie między innymi nowy proces lakierowania, który nie będzie wymagał używania ogromnych ilości wody, co zdecydowanie wpłynie nie tylko na spadek zużycia tego surowca, ale i na ilość generowanych przez zakład odpadów. Nowa technologia lakierowania opiera się na najnowszej metodzie aplikacji elektrostatycznej, dzięki czemu drobinki lakieru „przyklejają się” do malowanej powierzchni. W spawalni pracować będzie blisko 500 robotów najnowszej generacji w tym z zastosowaniem niskoemisyjnej techniki laserowej. Dzięki temu stopień automatyzacji wyniesie 62 procent. W zakładzie VW Crafter stosowane też będą specjalne technologie laserowe, które będą łączyć dach z resztą konstrukcji i zagwarantują ogromną precyzję wykonania i trwałość połączenia. Natomiast na montażu zainstalowana została zautomatyzowana zabudowa podłogi drewnianej oraz jednolity system sterowania produkcją dla wszystkich obszarów.

 

Docelowo praca w fabryce modelu Volkswagen Crafter będzie się odbywała na trzy zmiany, a zatrudnienie znajdzie tam 3000 pracowników. Produkowanych będzie 17 samochodów na godzinę, czyli 380 na dobę. Szacowany roczny wolumen produkcyjny wynosi nawet 100 000 nowych aut.

Poleć ten artykuł:

Polecamy