Do Rosji, Turcji i krajów Maghrebu z Dachser

Do Rosji, Turcji i krajów Maghrebu z Dachser

Dachser toruje drogę europejskiej wymianie handlowej ze Wschodem. W ramach usługi Cargoplus firma oferuje transport międzynarodowy przesyłek drobnicowych, częściowych (LTL), całopojazdowych (FTL) oraz ponadgabarytowych do i z krajów Wspólnoty Niepodległych Państw, Maghrebu i Turcji. Ważną rolę w tym łańcuchu dostaw odgrywa m.in. polski oddział w Strykowie, skąd realizowane są bezpośrednie połączenia drobnicowe do Moskwy, Kaliningradu czy Niżnego Nowogrodu.

Obroty towarowe handlu zagranicznego w ciągu pierwszych ośmiu miesięcy 2021 roku sięgnęły około 829,5 mld zł w eksporcie oraz z 821,2 mld zł w imporcie, co w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku oznacza wzrost odpowiednio o 25,9 proc. i 29,2 proc.[1]. Choć nadal głównymi partnerami handlowymi Polski są kraje zachodnie, to systematycznie zwiększa się zainteresowanie rynkami wschodnimi.

Według danych GUS rośnie m.in. eksport na rynek rosyjski, który w pierwszym kwartale 2021 r. wyniósł 8,1 mld zł, co oznacza wzrost o 0,6 mld złotych rok do roku. Polskie firmy wychodzące poza rynki Unii Europejskiej chętnie wybierają też Turcję, głównie ze względu na relatywnie bliską odległość oraz wielkość rynku. Od stycznia do lipca 2021 r. rodzimi eksporterzy sprzedali klientom znad Bosforu towary o wartości 1,5 mld euro (+23 proc. r/r)[1]. Atrakcyjnym kierunkiem dla polskich przedsiębiorców jest również Afryka. W 2020 roku o 25 proc. wzrósł obrót między Polską a Marokiem, który po raz pierwszy przekroczył miliard dolarów. Stabilny trend wzrostowy utrzymuje się także w wymianie handlowej między Polską a Tunezją, gdzie w 2019 roku obroty wzrosły o 10,9 proc. rok do roku, osiągając poziom 419,3 mln USD. Eksport z Polski do Tunezji w tym okresie wyniósł 135,4 mln USD (+6,1 proc.), a import 283,9 mln USD (+11,8 proc.)[2].

Cargoplus bramą na Wschód

Dachser Cargoplus to całe spektrum usług związanych z transportem pomiędzy Europą a Rosją i krajami Wspólnoty Niepodległych Państw (WNP) tj. Armenia, Azerbejdżan, Białoruś, Gruzja, Kazachstan, Kirgistan, Mongolia, Tadżykistan, Turkmenistan, Ukraina czy Uzbekistan, Maghrebu – Algierią, Marokiem i Tunezją oraz Turcją. Obejmuje eksport i import przesyłek drobnicowych, częściowych (LTL), całopojazdowych (FTL) oraz ponadgabarytowych.

– Za usługę Cargoplus odpowiada zespół ekspertów z zakresu transportu międzynarodowego z Polski, Niemiec, Francji, Czech, Belgii, Holandii, Hiszpanii oraz Portugalii. Mają odpowiednią wiedzę i doświadczenie, by wykorzystując sieć European Logistics i kompetencje poszczególnych oddziałów realizować duże, skomplikowane projekty transportowe na specyficznych rynkach krajów WNP i Maghrebu oraz Turcji. To jednostka do zadań specjalnych, która jest w stanie sprostać nawet takim wyzwaniom jak dostawy do krajów arabskich, na Bliski i Środkowy Wschód czy drogą lądową z Chin do Europy – podkreśla Michał Simkowski, prezes Dachser w Polsce.

Rozwiązania szyte na miarę

Dachser dysponuje doskonale funkcjonującą infrastrukturą dla kompleksowej logistyki zaopatrzenia i dystrybucji na Wschodzie obejmującą własne oddziały, lokalną sieć dystrybucji, magazyny celne w Maroku i Tunezji oraz własne zaplecze magazynowe w Casablance, Mohammedii, Moskwie, Petersburgu czy Niżnym Nowogrodzie. Operator logistyczny prowadzi także własną agencję celną, która świadczy kompleksowe usługi odpraw towarów.

– Eksperci Cargoplus pomagają w przygotowaniu wszelkich wymaganych dokumentów, doradzają w sprawie zabezpieczenia ładunku, pakowania oraz współpracują z urzędami i organami celnymi. Kluczowa jest w tym przypadku znajomość warunków handlowych oraz przepisów prawnych. Do każdego zlecenia podchodzimy indywidualnie. We współpracy z oddziałami Cargoplus z innych krajów tworzymy projekty „szyte na miarę”, uwzględniając rodzaj ładunku, sytuację rynkową, specyfikę branży oraz wymagania poszczególnych krajów. Dbamy również o bezpieczeństwo towarów, starannie dobierając przewoźników i stosując profesjonalne zabezpieczenia w postaci całodobowej ochrony naszych obiektów logistycznych czy monitoringu GPS pojazdów – podkreśliła Kamila Filipiak, Operations Manager Cargoplus Polska.

Poleć ten artykuł:

Polecamy