Dwa unikalne BTS-y w Prologis Park Ruda Śląska

Dwa unikalne BTS-y w Prologis Park Ruda Śląska

Prologis oddał do użytku ponad 60 000 mkw. BTS szytej na miarę dla dwóch wieloletnich klientów w Prologis Park Ruda Śląska. Magazyny przeznaczone do obsługi klientów FMCG wyposażone zostały w szereg rozwiązań, które sprostają rygorystycznym potrzebom logistyki produktów chłodzonych. Inwestycje są także sztandarowymi przykładami zielonego budownictwa przemysłowego.

W pierwszej fazie inwestycji powstał budynek typu BTS o powierzchni 50 000 mkw. szyty na miarę logistycznego lidera, firmy Raben, który kontynuuje wieloletnią współpracę z Prologis na terenie Śląska. Magazyn ze strefę kontrolowanej temperatury (14-18°C) i instalacjami chłodzącymi przeznaczony jest głównie do składowania i obsługi artykułów spożywczych. Z myślą o optymalizacji procesów pierwsza linia słupów w hali została odsunięta, a regały systemowe i wózki widłowe są naprowadzane indukcyjnie. Integralną częścią budynku jest wyjątkowe, trzypiętrowe biuro o powierzchni 2000 mkw., zaprojektowane zgodnie z zasadami Feng Shui.

Drugim klientem, który wprowadził się do swojego budynku pod klucz w Prologis Park Ruda Śląska, jest jeden z wiodących dostawców kompleksowych usług zarządzania logistyką. Oddany niedawno do użytku magazyn będzie dedykowany obsłudze klienta FMCG z branży spożywczej. Na powierzchni ponad 11 000 mkw. zastosowano szereg rozwiązań, które sprostają rygorystycznym potrzebom logistyki produktów chłodzonych.
W budynku znajduje się chłodnia o powierzchni ponad 10 000 mkw., z zakresem temperatury 2-6°C. W obiekcie jest też strefa co-packingu oraz komora typu ambient z zakresem temperatury do 25°C. Aby do maksimum podnieść efektywność chłodni przy załadunku i rozładunku, magazyn wyposażony jest w 15 izolowanych fartuchów chłodniczych, a bramy są uszczelnione pneumatycznie. Zwiększona jest także izolacyjność ścian, zgodnie z normami na rok 2021.
System przeładunkowy został wyposażony w rozwiązania zwiększające wydajność pracy: sterowane elektronicznie kliny kołowe do ciężarówek zapobiegają niepotrzebnemu otwieraniu bramy, zmniejszając tym samym zużycie energii, wewnętrzna sygnalizacja świetlna podnosi standardy bezpieczeństwa, a cały proces załadunku i rozładunku jest monitorowany, z możliwością obserwowania postępów przez kierowców pojazdów.

– BTS to zawsze unikalny projekt. Obydwie inwestycje były na równi wyjątkowe, co wymagające. Dlatego już od fazy projektu ogromną rolę odegrała wzajemna wymiana wiedzy, która była możliwa dzięki naszym partnerskim relacjom z klientami. To pozwoliło na zrozumienie, a następnie wprowadzenie w życie ich indywidualnych potrzeb odnośnie nowoczesnej powierzchni magazynowej, która będzie im służyła przez kolejne lata – podkreśla Leonard Kubanek, Director Project Management, Prologis.
Klienci Prologis Park Ruda Śląska mają do dyspozycji wiele rozwiązań zwiększających efektywność kosztową eksploatacji, przy zachowaniu zasad zrównoważonego budownictwa. Powierzchnie we wszystkich budynkach są dostosowane do wymogów NFPA i zaprojektowane pod wysokie składowanie (na poziomie 12,4 m). W budynkach zainstalowano zaawansowany system kontroli temperatury online (z trzema czujnikami na różnych wysokościach na każdy tysiąc metrów kwadratowych), który rozszerza funkcje znane z systemu smart meteringu do zdalnego odczytywania mediów.
Magazyny są wyposażone w energooszczędne i zautomatyzowane, najwyższej jakości oświetlenie LED, a strefy co-packing są doświetlone naturalnym światłem dziennym, co korzystnie wpływa na komfort pracy w magazynie. Tak jak wszystkie nowo powstające obiekty Prologis, budynki są poddane certyfikacji BREEAM na poziomie Very Good oraz przystosowane do montażu instalacji solarnej bezpośrednio na dachu.
Na terenie zielonym Prologis Park Ruda Śląska działa instalacja fotowoltaiczna o mocy 50kw. Energia wytwarzana w instalacji wykorzystywana jest do zasilania części wspólnych centrum logistycznego. Zgodnie z ideą PARKLife miejsce to przyjazne jest dla pracowników parków, znajduje się tu nawet stacja do ładowania rowerów elektrycznych czy stanowisko do drobnych napraw jednośladów.

(Prologis)

Poleć ten artykuł:

Polecamy