Finał Optifuel Challenge

Finał Optifuel Challenge

W dniu 7 października, 37 kierowców z 20 państw rywalizowało w Lizbonie o wygraną w międzynawowych Finale konkursu Optifuel Challenge 2015 zorganizowanego przez Renault Trucks.

Zwycięzcą trzeciej edycji międzynarodowego konkursu został José Ramón Jano Gago, kierowca i menadżer hiszpańskiej firmy transportowej Janocargo. Tuż zanim uplasował się Vytautas Luotè, litewski kierowca jeżdżący dla firmy Stella Nova trzeci był Vitor Pereira, kierowca portugalskiej firmy JLS.

 

W Lizbonie, 7 października 2015, 37 kierowców z 20 krajów stanęło w szranki o tytuł najlepszego w dziedzinie jazdy ekonomicznej. Panowie w finałowym starciu zasiedli za kierownicą Renault Trucks T, wybranego International Truck of the Year za rok 2015. Te zawody ustanowione i zorganizowane przez Renault Trucks wygrał kierowca z Hiszpanii, wyprzedając Litwina oraz Portugalczyka, odpowiednio na drugim i trzecim miejscu.

 

José Ramón Jano Gago, kierowca i menadżer hiszpańskiej firmy transportowej Janocargo wygrał tytuł najlepszego Eko-Kierowcy na rok 2015. „Nie prowadzę ciężarówki w mojej firmie każdego dnia” wyjaśnia „i może dlatego, pomimo starannego przygotowania byłem bardzo zdenerwowany, szczególnie od chwili kiedy droga testowa okazała się być bardzo trudna technicznie. Jestem bardzo zadowolony z osiągniętego wyniku, myślę, że kierowcy z mojej firmy będą ze mnie dumni.” W swojej codziennej pracy José Ramón Jano Gago zwraca szczególną uwagę na ekonomię eksploatacji swoich pojazdów. „Za każdym razem kiedy kupuję do firmy nowy pojazd, osobiście testuje jego spalanie oraz upewniam się że każdy nowy kierowca, który dołącza do firmy zna zasady eco-drivingu”.

 

Flota Janocargo składa się z 22 pojazdów, z czego 17 to Renault Trucks. José Ramón Jano Gago odebrał ostatnio 4 pojazdy Renault Trucks T. „Doceniam bardzo rozwiązania techniczne tych pojazdów – dodaje – szczególnie wszystkie rozwiązania techniczne, które mają wpływ na obniżenie spalania. Dodatkowo zawsze zwracam szczególną uwagę na komfort pracy moich kierowców, i przyznaję, jestem bardzo zadowolony z tego, co Renault Trucks T oferuje w tym zakresie”.

 

José Ramón Jano Gago wygrał dla siebie voucher o wartości 8000 €, które może wydać w dowolnie wybranym sklepie. Jednocześnie jego firma Janocargo wygrała na cały rok ciągnik siodłowy Renault Trucks Optifuel, ze wszelkimi usługami eksploatacyjnymi.

 

Litewski kierowca, Vytautas Luotè, który jeźdi dla firmy Stella Nova zajął drugie miejsce. Swój sukces komentuje tak: „jestem bardzo zadowolony z mojego wyniku, zwłaszcza, że droga była bardzo trudna technicznie z rondami, w pofałdowanym terenie”.

 

Vytautas Luotè ma sześć lat doświadczania w prowadzeniu Renault Magnum, a przez ostatni rok jeździł Renault Trucks T. „Doceniam rozwiązania oferowane przez Renault Trucks T szczególnie Optiroll oraz elastyczny tempomat” wyjaśnia i dodaje „bardzo doceniam izolacje kabiny, która zapewnia mi na codzień wysoki komfort pracy”.

 

Firma, dla której pracuje eksploatuje 12 pojazdów, wszystkie to Renault Trucks. Stella Nova ostatnio zakupiła 4 pojazdy Renault Trucks T High. Vytautas Luotè wygrał dla siebie voucher do wykorzystania w dowolnie wybranym sklepie na kwotę 2000€, a dla swojej firmy voucher o wartości 3000€, do wydania w autoryzowanej sieci Renault Trucks na dowolny cel.

 

Trzecie miejsce przypadło portugalskiemu kierowcy, Vitor Pereira, który pracuje dla rodzimej firmy transportowej JLS. „Wystartowałem w konkursie, bo chciałem pokazać co mogę osiągnąć w kategorii racjonalnej jazdy i jestem bardzo zadowolony z wyniku końcowego” wyjaśnia. „Szkolenia z ekonomicznej jazdy są bardzo ważne w naszej firmie, każdy z pracujących u nas 250 kierowców odbył taki trening”. Firma posiada w chwili obecnej 3 pojazdy Renault Trucks T. Vitor Pereira lubi je prowadzić : „szczególną przyjemność odczuwam używając Optirolla oraz dzięki kabinie… jest zadziwiająco komfortowa!”. Vitor Pereira wygrał Voucher o wartości 1000€ dla siebie oraz 2000€ dla swojej firmy, do wydania na tych samych warunkach, co pozostali dwaj zwycięzcy.

 

Zawody miały dwa etapy: po pierwsze zawodnicy musieli odpowiedzieć na pytania sprawdzające ich wiedzę z podstaw jazdy ekonomicznej. Następnie musieli za kierownicą Renault Trucks T Optifuel przejechać po drogach publicznych, trasę pomiarową, długość przejazdu to około 40 minut. Taka forma uwypukla korzyści płynące z rozwiązań technicznych, ale także usług towarzyszących: Optifuel Training opracowany przez Renault Trucks program szkoleń kierowców oraz Optifuel Infomax, system pozwalający śledzić i oceniać styl jazdy kierowcy.

 

Jazda to 90% wyniku całościowego, a przy jej ocenie sędziowie brali pod uwagę stosownie zasad racjonalnej jazdy przez kierowców, średnią prędkość przejazdu oraz średnie spalanie. Wszystkie te parametry były ocenienie w oparciu o wskazania dostarczone przez Optifuel Infomax. Każdy z uczestników w podsuwaniu omawiał swoje wyniki z ekspertami Renault Trucks, aby uzyskać całościowy ogląd swojego stylu jazdy.

 

Kluczowe liczby opisujące Optifuel Challenge 2015

37 finalistów

20 krajów

2,214 firm oraz 9,000 kierowców wzięło udział w krajowych i regionalnych eliminacjach.

470 dni współzawodnictwa

2,000 godzin jazdy

Lista państw biorących udział w Optifuel Challenge:

Belgia, Bułgaria, Czechy, Francja, Niemcy, Wielka Brytania, Węgry, Włochy, Polska, Litwa, Luksemburg, Maroko, Portugalia, Rumunia, Rosja, Słowacja, Hiszpania, Szwajcaria, Tunezja i Turcja.

Poleć ten artykuł:

Polecamy