Gama Scania Euro 6, czyli 450 KM z SCR

Gama Scania Euro 6, czyli 450 KM z SCR

Scania poszerza gamę silników Euro 6. Do bogatej oferty dołącza nowa wersja 13-litrowego silnika o mocy 450 KM. Klienci, a w szczególności europejscy przewoźnicy zainteresowani ciągnikami siodłowymi, będą mogli zamawiać 450-konną jednostkę, która do oczyszczania spalin wykorzystuje tylko układ SCR.

− Sukces 13-litrowego silnika o mocy 410 KM wyposażonego tylko w SCR zachęcił nas, aby pójść o krok dalej, w stronę uproszczenia konstrukcji i obniżenia spalania − mówi Joel Granath, wiceprezes ds. zarządzania produktem w Scania Trucks. − Nasi klienci mają teraz do wyboru 18 silników Euro 6. Stwarza im to unikalną możliwość dobrania optymalnego źródła napędu do każdego zastosowania i warunków jazdy.

 

Inżynierom Scania udało się rozwiązać łamigłówkę, jaką było zastosowanie wyłącznie SCR w silniku o tak wysokim poziomie mocy. Klienci mają teraz większą swobodę wyboru i mogą skorzystać z prostszego rozwiązania. Nowy silnik typu DC13 147 nie wymaga ani turbosprężarki o zmiennej geometrii, ani systemu recyrkulacji spalin EGR.

 

− Silnik ten jest idealny dla europejskich przewoźników działających w dalekim transporcie i spełnia swoje zadanie równie dobrze, jak niezwykle oszczędna jednostka o mocy 410 KM, przedstawiona jesienią 2013 r. Jednocześnie komfort użytkowania i moment obrotowy pozostały na najwyższym poziomie − zapewnia Granath. − Według naszych wyliczeń Scania Streamline z nowym silnikiem zużywa o 1% mniej paliwa niż poprzednia wersja, wyposażona w EGR i SCR. Pozostałe parametry są identyczne.

 

Silniki wykorzystujące jedynie układ SCR wymagają nieco więcej AdBlue. W rozwiązaniu oferowanym przez Scania wykorzystanie tej substancji stanowi około 6% zużycia oleju napędowego, podczas gdy silniki z EGR i SCR zadowalają się zazwyczaj zużyciem dochodzącym do 3%. Klientom zainteresowanym wyborem zbiorników paliwa o maksymalnej objętości, Scania proponuje szeroki asortyment zbiorników AdBlue, w tym zbiorniki zainstalowane po wewnętrznej stronie podłużnic ramy.

 

Podobnie jak jego poprzednik, nowy silnik wyróżnia się imponującym momentem obrotowym, dochodzącym do 2350 Nm. Jest on dostępny już od 1000 obr./min., co skutkuje doskonałymi własnościami pojazdu w ruchu drogowym.

 

Poleć ten artykuł:

Polecamy