ID Logistics zamierza być w grupie 5 top Logistics przedsiębiorstw w  Polsce

ID Logistics zamierza być w grupie 5 top Logistics przedsiębiorstw w Polsce

ID Logistics Polska, międzynarodowy dostawca usług logistycznych specjalizujący się w logistyce kontraktowej działa już sześć lat. Strategia firmy do 2017 roku zakłada, ze spółka będzie dążyć do bycia w grupie top 5 największych operatorów logistycznych w Polsce.

Już wkrótce, w 2015 roku firma uruchomi w Mszczonowie nowy magazyn o pow. Prawie 47 tys. mkw. Swoją działalność na rynku polskim ID Logistics rozpoczęła w 2008 roku, uruchamiając dla sieci Carrefour pierwszy magazyn w Będzinie na Śląsku. W kolejnych latach operator zarządzała kolejnymi magazynami: w Sadach k/Poznania (Intermarche/Bricomarche, Błoniach (Lindt&Sprungli), Mszczonowie (Real&Macro) i w Piotrkowie Trybunalskim (Carrefour). W 2010 roku spółka uruchomiła także oddział transportu krajowego (Będzin, Mszczonów, Kraków). – Polski rynek ma dla nas strategiczne znaczenie i odgrywa kluczową rolę w dalszym, dynamicznym rozwoju Grupy ID Logistics w Europie i na świecie – powiedział Eric Hemar, prezes zarządu Grupy ID Logistics.

 

ID Logistics rozpoznawalna jest na rynku polskim, jako główny dostawca usług logistycznych dla branży retail. Do grona jej klientów należy większość największych sieci handlowych i DIY. Obecnie ID w Polsce to osiem centrów logistycznych, trzy oddziały transportowe, 2 mln palet rocznie i 1100 pracowników. W ubiegłym roku wartość sprzedaży firmy wyniosła 122 mln zł.

 

Śmiałe cele wejścia do grupy top 5 logistycznych przedsiębiorstw w Polsce ma spółce zapewnić rozwijanie trzech filarów: obsługi retail, sektora produkcji oraz e-commerce.

 

Kluczową role w rozwoju całej Grupy ID Logistics odegrało przejęcie w 2012 roku CEPL, francuskiej firmy logistycznej specjalizującej się w zautomatyzowanej realizacji zamówień detalicznych. Wśród innowacyjnych rozwiązań wdrożonych przez ID Logistics wymienić można samojezdne wózki Pick-N-Go, zbierające towary z półek magazynowych, uruchomienie w pełni zautomatyzowanego magazynu dla klienta z branży kosmetyczno-perfumeryjnej oraz wprowadzenie w jednym z magazynów klienta z branży kosmetycznej, nowoczesnego robota e-vigilance, który w momencie wykrycia zagrożenia alarmuje operatora i w czasie rzeczywistym wysyła nagranie wideo wykrytej usterki. O dynamice rozwoju Grupy świadczy wzrost dochodów – z 20 mln Euro w 2001 roku (powstanie firmy) do 735 mln Euro w 2013 roku. W Grupie zatrudnionych jest obecnie 12,5 tys. osób, w 170 lokalizacjach, w 14 krajach (Europy, Ameryki Łacińskiej, Azji i Afryki) a jej akcje notowane są od 2012 roku na giełdzie w Paryżu.

Poleć ten artykuł:

Polecamy