Jakie możliwości dla reklamodawców oferuje transportowa prasa drukowana? [Zestawienie]

Jakie możliwości dla reklamodawców oferuje transportowa prasa drukowana? [Zestawienie]

Prasa drukowana w branży transportowej oferuje bardzo szerokie możliwości promocyjne. Wbrew pozorom jest to naprawdę bardzo obszerny sektor rynku. W związku z tym pada jednak pytanie: zainwestować w reklamę w mediach drukowanych czy nie? Czy inwestycja ta się zwróci i w jakim...

 

 Jakie korzyści oferuje reklama w mediach drukowanych?

Pomimo zaniku zainteresowania mediami papierowymi, w sektorze B2B prasa nadal odgrywa wielką rolę. Zwłaszcza w relacjach dużych firm. Dzięki temu umieszczanie tam swojej reklamy jest bardzo korzystne. Dlaczego?

  • Media relations

W ramach PR budujemy relacje z mediami, co w efekcie końcowym przynosi wymierne korzyści finansowe (atrakcyjne oferty reklamowe, zniżki, “lasty”).

  • Wizerunek

Reklama w renomowanych pismach nadaje prestiżu dla reklamodawcy.

  • Rzetelność

Oszuści nie reklamują się w mediach drukowanych. 

  • Żywotność i zapamiętywalność

Reklama w mediach drukowanych jest widoczna dłużej. W odróżnieniu od strony www, którą zamykamy i do niej nie wracamy, pisma zazwyczaj towarzyszą nam przez całe miesiące (np. w szufladce, na biurku, na stoliku).

  • Reklama

I oczywiście reklama sama w sobie. 

 

Ile kosztuje reklama w mediach drukowanych?

Koszt jest zależny od wielu czynników: renomy pisma, częstotliwości wydania, wielkości, kosztu produkcji, formatu pisma, wielkości lub formy reklamy, nakładu etc. Niemniej jednak w przypadku jednej emisji trzeba się liczyć z kosztem od 1200-1500 zł. 

Dla przykładu, jedna makieta reklamowa w formacie A4 (cena wyjściowa) w Transport Managerze czy Truck&Business kosztuje 8000 zł. W TSL Biznes – 7000 zł, a w Top Logistyku – 6000 zł. 

 

Jak często należy się reklamować w mediach drukowanych?

Reklama w prasie drukowanej jest efektywna, jeśli umieszczamy ją tam regularnie. W przypadku miesięczników zaleca się umieszczanie reklam min. 4 razy do roku, dwumiesięczników – 3, kwartalników – 2, tygodników – min. 6. Przy tym nie można robić dłuższych przerw i trzeba przynajmniej co pół roku zmieniać makiety reklawe lub przynajmniej lekko je modyfikować. 

Poleć ten artykuł:

Polecamy