Magazyn buforowy, dodatkowa powierzchnia magazynowa, elektromobilność i fotowoltaika

Magazyn buforowy, dodatkowa powierzchnia magazynowa, elektromobilność i fotowoltaika

Pandemia istotnie spowolniła, a wręcz zahamowała w tym roku światową globalizację. Trwający od lat 80. zeszłego stulecia trend przenoszenia produkcji do Azji i towarzysząca mu globalizacja łańcuchów logistycznych wymagały przygotowania wielu scenariuszy wydarzeń.

Niewiele jednak firm i przedsiębiorców zobligowanych do kooperacji z operatorem logistycznym po to, by dostarczać klientowi produkt we właściwym czasie, w odpowiedniej ilości, we właściwym stanie i w odpowiedniej cenie, przygotowało się na ewentualność wystąpienia pandemii.

Pandemia. Plan awaryjny – plan buforowy

Doświadczony operator logistyczny, który wie jak budować odporność i wzmocnić siatkę bezpieczeństwa logistycznego to pewny plan awaryjny – plan buforowy, w przeciwieństwie do ofert pozostałych graczy logistycznych.

Magazynowe oferty deweloperskie, analogicznie do propozycji deweloperów nieruchomości to bowiem propozycje wynajmu pustej hali czy magazynu, bez wykwalifikowanych pracowników, wyposażenia i certyfikacji. Operator logistyczny w tym kontekście to wersja „pod klucz” z 24h serwisem według potrzeb (tj. tworzenie spersonalizowanych zestawów sprzedażowych, etykietowanie czy wykonywanie części prac montażowych) i scedowaną odpowiedzialnością, a więc wisienka na logistycznym torcie.

Obecną sytuację pandemiczną tak komentuje przedstawiciel operatora logistycznego – Dyrektor Logistyki Seifert Polska, Szymon Szczepanik: – W tym nietypowym czasie musimy realizować swoje zadania dostosowując się do wymagań chwili. Z fazy globalizacji procesów logistycznych przechodzimy w tymczasowy etap deglobalizacji. Skupiamy się na zapewnieniu bezpieczeństwa ciągłości łańcuchów dostaw i udostępniamy powierzchnie buforowe. Działamy dla branży FMCG. Dostarczamy podstawowych produktów użytku osobistego oraz produktów niezbędnych w naszych gospodarstwach domowych. Natomiast nigdy wcześniej nie zmagaliśmy się z tak dużym zapotrzebowaniem szpitali na podstawowe produkty ochrony epidemiologicznej, jak fartuch, maseczki czy rękawiczki, a jego bezpieczeństwo wiąże się z koniecznością funkcjonowania awaryjnych magazynów buforowych w kraju.

Bezpieczeństwo niejedno ma imię

Pandemia oszczędzi elektromobilność i sektor źródeł energii odnawialnej. Jak wskazują analizy i eksperci koronawirus ze względu na rosnącą świadomość Polaków w połączeniu z dotacjami oraz zobowiązaniami krajów rozwijających się, nie zahamuje rozwoju branż związanych z ograniczaniem emisji dwutlenku węgla.

Jako, że od lat głównym motorem napędowym Grupy logistycznej Seifert jest wyspecjalizowana logistyka kontraktowa dla branży motoryzacyjnej – firma Seifert jako operator logistyczny rozwijała się równolegle z nią. Nie inaczej jest i teraz, także w Polsce.

Seifert Automotive Polska – spółka-córka Seifert Polska latem tego roku objęła kompleksową obsługę logistyczną fabrykę baterii do modelów hybrydowych i w pełni elektrycznych niemieckiego producenta samochodów, położonej na zachód od Wrocławia, w gminie Jawor.

– Już prężnie działamy – mówi Dyrektor Logistyki Seifert Automotive Polska Michał Musielak – A docelowo w 2021 obsłużymy logistycznie, w cyklu: przyjęcie – magazynowanie – zaopatrzenie linii – odbiór i wysyłka gotowych komponentów – zarządzanie pustymi opakowaniami – produkcję 110 tysięcy „elektromobilnych baterii.

– Jednocześnie rozkwita branża fotowoltaiczna – dodaje Jan Brachmann, Prezes Zarządu Seifert Polska. – Od lata buforujemy w Mysłowicach panele, falowniki i inne akcesoria fotowoltaiczne. Zweryfikowaliśmy problemy tej branży, wiemy o zatorach zaopatrzeniowych uniemożliwiających terminowe wywiązywanie się z zobowiązań, dlatego naszą ofertę krótkoterminowych powierzchni magazynowych kierujemy również do małych, średnich i dużych firm fotowoltaicznych na Górnym Śląsku, które chcą uniezależnić się od monopolu dostawców i bezpiecznie realizować swoje zlecenia, wzorem firm, którym już w ten sposób pomagamy.


Seifert Polska i Seifert Automotive Polska, odpowiedzialna za projekty w Jaworze, są częścią międzynarodowej grupy logistycznej Seifert Logistics Grup, której historia jest wzorcowym przykładem rozwoju. Założona w roku 1947 firma, po dziś dzień jest przedsiębiorstwem rodzinnym z siedzibą w Ulm. Z lokalnego lidera rynku transportowego wyrosła do poziomu operatora spedycyjno-logistycznego działającego na arenie międzynarodowej, z ponad 70-letnią tradycją.

Grupa zatrudnia ponad 2 000 pracowników w 46 lokalizacjach w Europie, gdzie realizuje innowacyjne rozwiązania logistyczne dla branży motoryzacyjnej, papierniczej, chemicznej, farmaceutycznej, materiałów budowlanych i dóbr konsumpcyjnych.

Poleć ten artykuł:

Galeria zdjęć do artykułu

Polecamy