Nevomo rozpoczyna współpracę z największym na świecie portem śródlądowym – duisport w Niemczech

Nevomo rozpoczyna współpracę z największym na świecie portem śródlądowym – duisport w Niemczech

▪ Technologia MagRail firmy Nevomo ma na celu zwiększenie możliwości istniejącej infrastruktury kolejowej dzięki zastosowaniu wydajnego napędu, elektryfikacji i automatyzacji.
▪ Nevomo i duisport wspólnie ocenią możliwość wdrożenia technologii MagRail w sieci transportowej portu. Duisburg, 5 maja 2022 r. – Nevomo, twórca innowacyjnej, inspirowanej hyperloopem technologii MagRail oraz duisport, właściciel i operator portu w Duisburgu, podczas Dnia Innowacji w Duisburgu podpisali Porozumienie o Współpracy (MoU) w celu zbadania możliwości zwiększenia wydajności duisportu za pomocą technologii MagRail w ramach istniejącej infrastruktury transportowej portu.

To unikalne w skali światowej rozwiązanie

„Technologia MagRail firmy Nevomo doskonale odpowiada naszym strategicznym celom, pozwalając na zwiększenie wydajności duisportu. Zwiększenie przepustowości i elastyczności istniejącej sieci przy zachowaniu pełnej interoperacyjności z istniejącymi rozwiązaniami ma kluczowe znaczenie dla naszej działalności. Cieszymy się, że możemy rozpocząć współpracę z tak innowacyjną firmą jak Nevomo.” – mówi Alexander Garbar, Dyrektor ds. Strategii i Rozwoju w duisport. MagRail został zaprojektowany w celu łatwego, szybkiego i efektywnego ekonomicznego zwiększenia przepustowości i możliwości istniejących linii kolejowych oraz poprawy wydajności systemu transportu kolejowego. Silnik liniowy, jeden z głównych podsystemów, zapewnia lepsze parametry eksploatacyjne istniejącej infrastruktury bez konieczności przeprowadzania czasochłonnych i kosztownych modernizacji linii. Ponadto MagRail daje możliwość eksploatacji pojazdów zasilanych energią elektryczną na obszarach niezelektryfikowanych, takich jak np. terminale i porty. System MagRail można zintegrować z istniejącymi systemami kolejowymi poprzez modernizację infrastruktury. Dzięki temu, tradycyjny system transportu kolejowego może zyskać lepszą dynamikę przewozów, wyższe limity załadunku, większą elastyczność i możliwość automatycznego prowadzenia pociągów bez konieczności budowy nowych linii. “Jesteśmy niezmiernie dumni, że duisport wybrał nas na swojego partnera. Jest to niewątpliwie najlepsze potwierdzenie wiarygodności naszej technologii, jakie możemy otrzymać od rynku oraz potwierdzenie dużego zapotrzebowania na tego typu rozwiązania z zakresu mobilności. Jesteśmy zdecydowani wspierać osiąganie celów strategicznych duisport poprzez wdrożenie technologii MagRail w ramach istniejącej infrastruktury kolejowej, co przyniesie korzyści w codziennej działalności portu.” – podkreśla Stefan Kirch, Chief Business Development Officer w Nevomo. To unikalne w skali światowej rozwiązanie sprawia, że zarówno pojazdy z napędem magnetycznym, jak i pociągi konwencjonalne mogą kursować na tych samych liniach kolejowych bez konieczności wprowadzania jakichkolwiek zmian w istniejącym taborze. MagRail umożliwia w pełni automatyczne prowadzenie pociągów, zwiększoną częstotliwość kursowania, eksploatację bez sieci trakcyjnej, przy jednoczesnym ograniczeniu do minimum możliwości wystąpienia błędu ludzkiego, z rozkładami jazdy dostosowanymi do zmieniających się potrzeb transportowych. Dzięki wielu unikalnym cechom MagRail stanowi zrównoważoną alternatywę dla konwencjonalnego transportu towarowego: ciężarówek, samolotów i statków. W rezultacie, wdrożenie technologii MagRail znacznie zwiększa przepustowość linii kolejowych oraz obniża koszty budowy, utrzymania i eksploatacji.
Technologia MagRail firmy Nevomo została już doceniona przez głównych graczy europejskiego rynku kolejowego, co zostało potwierdzone kilkoma podpisanymi umowami, w tym z włoskim zarządcą infrastruktury – RFI.
Firma Nevomo zaprezentowała pierwszą wersję demonstracyjną technologii kolei magnetycznej o nazwie MagRail w 2019 r. w skali 1:5, a następnie pomyślnie przeprowadziła testy w skali średniej w grudniu 2020 r. Przygotowania do pierwszych testów w skali 1:1 na torze testowym w Nowej Sarzynie rozpoczęły się latem 2021 roku. Na początku 2022 roku firma Nevomo zakończyła budowę infrastruktury kolejowej i rozpoczęła instalację elementów systemu MagRail na tym najdłuższym w Europie pełnowymiarowym torze testowym dla pasywnej lewitacji magnetycznej.

Poleć ten artykuł:

Polecamy