Notino wynajmuje ponad 28 000 m2 w MDC2 Park Łódź South

Notino wynajmuje ponad 28 000 m2 w MDC2 Park Łódź South

MDC2 – deweloper zrównoważonych powierzchni magazynowych i logistycznych działający na polskim rynku – i Fortress Real Estate Investments Limited (Fortress) sfinalizowały najem powierzchni 28 575 m2 w ramach MDC2 Park Łódź South. Najemcą jest firma Notino. Największy w Europie sklep internetowy z perfumami i kosmetykami Notino zacznie swoją działalność w MDC2 Park Łódź South w II kwartale 2024 roku.

MDC2 Park Łódź South tworzą dwa budynki dystrybucyjno-logistyczne o planowanej łącznej powierzchni GLA ponad 80 000 m2. Projekt jest zlokalizowany w Głuchowie – 19 km na południe od granicy Łodzi, i posiada bezpośredni dostęp do węzła Tuszyn. Autostrada A1 jest głównym szlakiem komunikacyjnym przebiegającym od północnej do południowej granicy Polski. W pobliżu Łodzi przebiega także autostrada A2 oraz droga ekspresowa S8. Dodatkowo zaplanowana została już rozbudowa drogi S14, która połączy się węzłem Emilia z autostradą A2 i węzłem Róża z drogą ekspresową S8. Daje to najemcom obiektu doskonałe możliwości logistyczne pod kątem dystrybucji do w całym kraju.

Dodatkowo niewątpliwym atutem lokalizacji w pobliżu Łodzi jest dostęp do wykwalifikowanej kadry pracowniczej obejmującej według badań firmy Randstad ponad 43 000 pracowników mieszkających w powiecie łódzkim wschodnim w strefie oddalonej zaledwie 15 minut od MDC2 Park Łódź South. Obszar w promieniu do 60 minut zamieszkiwany jest natomiast przez niemal 896 000 mieszkańców, którzy wzmacniają kadrowy potencjał tego miejsca. Dla pracowników dojeżdżających z tej strefy do obiektu przewidziana jest możliwość zorganizowania dedykowanego transportu.

Deweloperem projektu jest MDC2. Inwestycja powstaje we współpracy z Fortress Real Estate Investments Limited (Fortress), spółką notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Johannesburgu (JSE), która posiada nieruchomości komercyjne, zarządza nimi i je rozwija. Fortress jest właścicielem oraz partnerem finansujący inwestycję.

Wynajęty przez Notino budynek będzie dostosowany do indywidualnych potrzeb, tak aby umożliwić magazynowanie oraz dystrybucję szerokiej gamy produktów najemcy.

Notino jest największym sklepem internetowym z perfumami i kosmetykami w Europie. Można w nim wybierać spośród 100 000 unikalnych produktów od 2500 globalnych i lokalnych marek. Tylko w zeszłym roku firma sprzedała 100 milionów artykułów. Wiążąc się z MDC2 Park Łódź South, Notino planuje prowadzenie z tego miejsca dystrybucji kosmetyków, perfum i leków bez recepty.

– Przyśpieszamy naszą europejską ekspansję, wybierając jedną z najlepszych lokalizacji logistycznych w Polsce. Sprawna dystrybucja i bycie bliżej naszych klientów to dla nas priorytet. Codziennie wysyłamy dziesiątki tysięcy zamówień. Dzięki temu, że wybieramy MDC2 Park Łódź South, mamy pewność płynności dostaw, a ich odbiorcy mogą otrzymać wymarzone produkty jak najszybciej. Ponieważ szybkość dostawy jest dla nas kluczowa, cieszymy się, że możemy jeszcze bardziej skrócić czas dostawy dla naszych polskich klientów. Wybraliśmy MDC2 Park Łódź South nie tylko ze względu na doskonałą centralną lokalizację, ale także ze względu na podejście dewelopera do kwestii ESG oraz indywidualne podejście do partnerów biznesowych – tłumaczy Logistic Director Tomáš Hofer, Notino.

– Cieszy nas, że darzona przez Polaków wielką sympatią marka perfumeryjno-kosmetyczna postawiła na nasz obiekt w Głuchowie. Wybrany przez Notino budynek jest obiektem, którego lokalizacja i parametry techniczne zostaną ściśle podporządkowane wymaganiom najemcy. Naszym celem jest wspieranie biznesu najemców. Zarówno lokalizacja, jak i efektywność powierzchni dają naszemu klientowi gwarancję usprawnienia rozwoju działalności – mówi Adrian Winiarek, Development Director w MDC2.

Zarówno Fortress, jak i MDC2 realizują strategie oparte na wiodących rozwiązaniach dotyczących strategii zrównoważonego rozwoju.

– Dla Fortress polityka ESG ma szczególne znaczenie na wielu płaszczyznach działalności. Celem nadrzędnym jest możliwie najszybsze osiągnięcie przez prowadzone inwestycje neutralności energetycznej. MDC2 Park Łódź South jest przygotowywany w zgodzie z najlepszymi praktykami dotyczącymi ochrony środowiska. Przemyślana koncepcja łącząca nowoczesną technologię z ekologicznymi rozwiązaniami przemawia do najbardziej wymagających najemców. Cieszymy się, że Notino skorzysta ze wszystkich atutów tego miejsca – mówi Bartosz Klimek, Leasing & Asset Director, Fortress.

W MDC2 Park Łódź South dachy zostaną przystosowane do instalacji paneli fotowoltaicznych, zastosowana zostanie zwiększona izolacja ścian, zamontowane oświetlenie LED, a także system retencji wody deszczowej. Deweloper przewiduje ładowarki do pojazdów elektrycznych. 95% materiałów budowlanych wykorzystanych w projekcie nadawać się będzie do recyklingu. Obiekt będzie mieć większą niż standardowa – 12-metrową wysokość. W otoczeniu obu budynków powstaną różnorodne biologicznie tereny zielone. Na obszarze MDC2 Park Łódź South zaplanowana została także strefa Rest & Move, innowacyjna na polskim rynku koncepcja otoczenia parku magazynowego promująca zdrowy styl życia i poprawiająca warunki pracy wszystkich użytkowników obiektów magazynowych dewelopera.

Cushman & Wakefield reprezentował najemcę transakcji najmu. Kancelaria Legal Hub Wojnarowska Ścigała Irlik zapewniła obsługę prawną.

– Polska Centralna, dzięki dobrze rozwiniętej infrastrukturze logistycznej, przyciąga kolejnych klientów z branży e-commerce. Transakcja w MDC2 Park Łódź South inauguruje obecność MDC2 wraz z Fortress w tym regionie – mówi Katarzyna Misztal, Negotiator, Industrial & Logistics Agency, Cushman & Wakefield.

– Transakcja ta stanowi potwierdzenie dynamicznego rozwoju sektora e-commerce w Polsce. Według danych Cushman & Wakefield, w 2022 roku już 7,35 mln mkw. powierzchni magazynowej w Polsce, czyli 30,7% całkowitej podaży, przeznaczone było do obsługi rynku e-commerce. Biorąc pod uwagę wolumen powierzchni w Polsce, wzrost tej dedykowanej na potrzeby handlu online osiągnął od I kwartału 2019 roku aż 84% – tłumaczy Kamil Żach, Key Account Executive, Associate, Industrial & Logistics Agency, Cushman & Wakefield.

 

Poleć ten artykuł:

Polecamy