Otwarto nowy lotniczy terminal DHL Express

Otwarto nowy lotniczy terminal DHL Express

10 października 2017 roku LS Airport Services - największy dostawca usług na rynku cargo w Polsce oraz przedstawiciele globalnej firmy logistycznej DHL Express, dokonali oficjalnego otwarcia międzynarodowego lotniczego terminala kurierskiego DHL Express w Warszawie.

Międzynarodowy lotniczy terminal kurierski zlokalizowany jest przy ul. Wirażowej 37, na terenie LS Cargo Park, należącym do LS Airport Services S.A., położonym w bezpośrednim sąsiedztwie międzynarodowego Portu Lotniczego im. Fryderyka Chopina. Powierzchnia całkowita obiektu wynosi blisko 7 tys. m kw., a sumaryczna wartość całego projektu szacowana jest na blisko 100 mln zł.

 

Obiekt należy do najnowocześniejszych jednostek operacyjnych wśród lotnisk w Polsce. Zdaniem przedstawicieli władz spółki LS Airport Services i zarządu DHL Express, nowy kompleks umocni pozycję stolicy na rynku ekspresowego cargo lotniczego, zaś sama inwestycja korzystnie wpłynie na wymianę handlową, ułatwiając prowadzenie działalności polskim importerom oraz eksporterom.

 

– Budowa terminala pod konkretne potrzeby naszego partnera – spółki DHL to z jednej strony inwestycja w kierunku dywersyfikacji świadczonych przez LS Airport Services usług, a z drugiej krok w kierunku umocnienia pozycji obiektu LS Cargo Park jako kompleksowego centrum logistycznego na mapie Warszawy. Dysponujemy obecnie największą infrastrukturą w Polsce, dedykowaną pod działalność obsługi cargo i współpraca z DHL jest dopełnieniem koncepcji rozwoju tego obszaru biznesowego – powiedział Marcin Opaliński, prezes zarządu LS Airport Services.

 

Nowy obiekt przeznaczony do obsługi międzynarodowych przesyłek ekspresowych w Warszawie jest częścią największego programu inwestycyjnego prowadzonego w ostatnich latach przez DHL w Europie. W Polsce w ramach programu, do tej pory uruchomiono nowoczesne centra logistyczne w Rzeszowie i w Lublinie, Centrum Obsługi Klienta w Łodzi oraz międzynarodowy lotniczy terminal kurierski DHL Express na lotnisku Pyrzowicach. Inwestycja w Warszawie jest kolejnym kluczowym etapem realizacji programu i największym jak dotąd przedsięwzięciem DHL Express w Europie Środkowej.

 

– Realizacja tak skomplikowanego projektu budowlanego w zaledwie 367 dni była nie lada wyzwaniem w tak trudnych warunkach inwestycyjnych związanych z niedoborem kadr i problemami na rynku budowlanym. Cieszę się, że tak sprawnie przeprowadziliśmy ten proces, finansując jego budowę w całości ze środków własnych i mogliśmy oddać wysokiej klasy budynek naszemu partnerowi na 116 dni przed terminem wynikającym z umowy – dodaje Łukasz Caliński, dyrektor Biura ds. Zarządzania Aktywami, odpowiedzialny za realizację inwestycji po stronie LS Airport Services.

 

Nowy kompleks łączy funkcje centrum logistyczno-operacyjnego oraz biurową, przeznaczoną na główną siedzibę firmy DHL Express. Międzynarodowy lotniczy terminal kurierski został zbudowany przez LS Airport Services według dokładnych kryteriów DHL, uwzględniających wysokie standardy, spełniających wymogi ekologiczne i został wyposażony w najnowocześniejsze technologie wspierające procesy logistyczne. Obiekt ten pełni jednocześnie rolę service center oraz sortowni dla międzynarodowych przesyłek lotniczych obsługując ok. 40 % wolumenu w skali kraju. Zastosowanie nowoczesnych rozwiązań technologicznych pozwalających osiągnąć docelową wydajność w procesie sortowania do 6 tysięcy przesyłek na godzinę, zapewnia najwyższej jakości serwis w czasie tzw. szczytów paczkowych. Obiekt wyposażony jest ogółem w 78 bram dedykowanych do realizacji procesów operacyjno-transportowych. Wraz z pracownikami biurowymi oraz kurierami, międzynarodowy lotniczy terminal kurierski stanowi miejsce pracy dla około 400 osób w systemie zmianowym (pracowników i kurierów).

 

– Nowo uruchomiony terminal DHL Express należy do najwyższej klasy i najnowocześniejszych obiektów operacyjno-logistycznych, pozwalających na udoskonalanie procesów związanych z obsługą międzynarodowych przesyłek ekspresowych, w tym odprawy celnej. Nad całym mechanicznym procesem odbywającym się w stołecznym terminalu czuwa zaledwie 40 osób. To zaledwie 10% wszystkich osób pracujących w obiekcie. Nowoczesność, technologia i wykwalifikowana kadra to gwarant jakości naszych produktów, które są precyzyjnie dostosowane do potrzeb naszych klientów, bo czas to nie wszystko – liczy się również wsparcie. To wartość którą dostarczamy klientom – powiedziała Agnieszka Błaś, dyrektor operacyjny i członek zarządu DHL Express.

 

– Otwarcie nowego obiektu w Warszawie jest odpowiedzią na rosnące wymagania naszych klientów w zakresie obsługi międzynarodowych przesyłek lotniczych. Klienci oczekują przede wszystkim profesjonalnej obsługi, wysokiej jakości usług, bezpiecznej szybkiej wysyłki i krótkiego czasu dostawy z dowolnego miejsca na świecie. Coraz częściej dokonując zakupów w zagranicznych sklepach internetowych, preferują korzystanie z efektywnych rozwiązań logistycznych i zróżnicowanych opcji doręczenia przesyłek. Z przyjemnością im to zapewniamy – uruchamiając nowoczesny obiekt w Warszawie, chcemy rozwijać skalę naszej działalności, aby móc zapewnić im dostęp do rynku w światowym systemie handlu oraz możliwość rozwoju międzynarodowych biznesów. Jestem przekonany, że nasze nowe miejsce pracy sprosta tym oczekiwaniom- powiedział Tomasz Buraś, dyrektor zarządzający DHL Express.

 

Fot. Mateusz Polak

Poleć ten artykuł:

Polecamy