Pierwszy etap rozbudowy Volkswagena w Poznaniu zakończony
Volkswagen ukończył pierwszy etap rozbudowy swojego zakładu w poznańskim Antoninku. Budowa obiektu znajdującego we wschodniej części zakładu rozpoczęła się wiosną 2018.
W maju wmurowano kamień węgielny, a 13 miesięcy później hala o powierzchni 46 tys. m2 została oddana do użytku.
Nowy obiekt ma powierzchnię blisko 6 boisk piłkarskich. Obok przestrzeni magazynowej i zamkniętej strefy przyjęć towarów w nowo wybudowanym budynku znajduje się także przestrzeń socjalno-administracyjna. W hali tej pracuje ok. 140 pracowników w systemie 3 zmianowym. W magazynie znajduje się blisko 10 tys. pojemników z częściami do produkcji samochodów VW Caddy i VW Transporter, są to m.in. silniki, resory, szyby boczne, tapicerka drzwi, ściany grodziowe, zbiorniki paliwa. Ze względu na gabaryty i ilość wariantów tych materiałów przed dostarczeniem ich na linię montażową następuje ich sekwencjonowanie, czyli przygotowanie wybranych części w odpowiedniej kolejności zgodnie z zapotrzebowaniem linii produkcyjnych.
Dietmar Mnich, dyrektor zakładu w Poznaniu: – Oddanie hali logistycznej do użytku oznacza zamknięcie pierwszego, ważnego etapu rozbudowy zakładu w Poznaniu. Nowa hala logistyczna umożliwi nam integrację powierzchni logistycznych znajdujących się do tej pory się poza terenem zakładu. Dzięki temu zredukowany zostanie w znacznym stopniu ruch wahadłowy ciężarówek pomiędzy Poznaniem i Swarzędzem.
Budowa hali logistycznej w pobliżu obszaru produkcji pozwoliła na wyłączenie z ciągłego obiegu 10 ciężarówek, które dotychczas wykonywały 260 przejazdów na tej trasie Poznań -Swarzędz każdego dnia.
Jörg Pott dyrektor logistki w zakładzie Poznań – Bezpośrednie połączenie z halą produkcyjną otwiera nam także możliwości wdrożenia innowacyjnych procesów dostarczania materiałów na linie produkcyjne.
Kolejnym planowanym działaniem optymalizacyjnym w zakresie redukcji transportów, a co za tym idzie także emisji CO₂ w logistyce jest budowa łącznika technologicznego, którym poprzez naziemny transport autonomicznymi wózkami odbywać się będą dostawy części z zaplecza logistycznego na halę montażu. pozwoli wyeliminować kolejnych 5 ciężarówek z ruchu wewnątrzzakładowego. Rozpoczęcie budowy łącznika planowane jest jeszcze na ten rok. Każdego dnia do zakładu w Poznaniu transportowanych jest ponad milion części i podzespołów do produkcji samochodów. Zgodnie z polityką środowiskową 98% z nich transportowana jest w pojemnikach wielokrotnego użytku. Pozostałe 2% stanowią opakowania z papieru i drewna, które poddawane są recyklingowi.
Budowa zaplecza logistycznego oznacza zakończenie I fazy rozbudowy zakładu w Poznaniu. W połowie 2020 roku zakończy się II kluczowy dla przyszłości tego zakładu etap tj; rozbudowa hali spawalni. Od początku swojej działalności Volkswagen Poznań zainwestował w swoje lokalizacje ponad 10 miliardów złotych. W latach 2019 i 2020 planowane inwestycje w nowe hale, maszyny i urządzenia wyniosą kolejne 2 miliardy złotych.