Pierwszy pociąg SPEDCONT z Chin do Polski

Pierwszy pociąg SPEDCONT z Chin do Polski

SPEDCONT, spółka wchodząca w skład Grupy PEKAES, intensywnie rozwija współpracę w zakresie transportu drobnicy kolejowej na trasie Chiny-Europa-Chiny. Operator poinformował o uruchomieniu własnego pociągu na Nowym Jedwabnym Szlaku. Towary dotarły do granicy w Małaszewiczach, skąd zostały przetransportowane do magazynu klienta w zachodniej Polsce.

Pod koniec lutego SPEDCONT zainicjował własny projekt spedycyjny i uruchomił pierwszy pociąg operatorski na Nowym Jedwabnym Szlaku. Towary klienta w ponad 40 kontenerach wyruszyły 22 lutego z Chengdu i 8 marca dotarły do przejścia granicznego w Małaszewiczach, a następnie zostały załadowane na samochody i dostarczone do magazynu klienta.
– Jest to pierwszy cały pociąg (tzw. block train) zorganizowany przez SPEDCONT. Wcześniej wysyłaliśmy grupy kontenerów liczące od 15 do 30 sztuk. Zlecenie obejmowało kompleksową usługę logistyczną, w tym organizację transportu, odbiór towaru z fabryk w kilku lokalizacjach w Chinach, procedury celne, odprawę importową, dostawę drogową na rozładunek do odbiorcy. To kolejny krok, który umacnia naszą pozycję jako operatora intermodalnego na Nowym Jedwabnym Szlaku. – stwierdza Marcin Dobruchowski, prezes SPEDCONT.
Operator od lat inicjuje nowe projekty, rozbudowuje terminal SPEDCONT w Łodzi oraz intensywnie rozwija współpracę w zakresie usług celnych i transportu drobnicowego kolejowego we współpracy z kontrahentami z Europy i Azji.
– Działamy bardzo prężnie w wielu obszarach. Kontenery przewozimy z różnych lokalizacji w Chinach, a skala naszych operacji stale rośnie. Obecnie każdego dnia konsola z Chin jest rozładowywana w naszym terminalu w Łodzi. Naszym dążeniem jest stałe poszerzanie zakresu usług i dbałość o jakość obsługi Klientów. Mamy aspirację, aby terminal SPEDCONT pełnił funkcję centrum logistyki kontenerowej na szlaku transportu ładunków pomiędzy Polską a Chinami. – dodaje Marcin Dobruchowski.
SPEDCONT zapowiada dalsze inwestycje, m.in. w zakresie rozbudowy łódzkiego terminalu. Ponadto, spółka rozszerzyła już swoją ofertę usług magazynowych o formowanie i rozformowywanie kontenerów w magazynie, obejmującą także specjalizację w towarach „ciężkich” do 12t.

(PEKAES)

Poleć ten artykuł:

Polecamy