Poprzez telematykę wideo, Webfleet wspomaga FlixBus w rozwoju bezpieczniejszej sieci autobusów.

Poprzez telematykę wideo, Webfleet wspomaga FlixBus w rozwoju bezpieczniejszej sieci autobusów.

FlixBus, globalny dostawca mobilności, który oferuje wygodne i przystępne cenowo przejazdy, wykorzystuje rozwiązania telematyki wideo Webfleet, czyniąc największą europejską sieć autobusów dalekobieżnych jeszcze bezpieczniejszą. Rozwiązanie od największego europejskiego dostawcy usług do zarządzania flotą łączy dane o pojazdach oraz podróżach z kamerami i technologią opartą na sztucznej inteligencji. W ten sposób FlixBus ma pełny wgląd w to, jak zachowuje się flota na drodze. Promując defensywną jazdę, FlixBus pomaga chronić kierowców, pasażerów i innych użytkowników dróg, a także zmniejsza własną emisję CO2.

„Bezpieczeństwo na drogach jest dla przewoźników autobusowych istotnym elementem ich codziennej pracy. Jednym ze sposobów ochrony pasażerów, kierowców i pojazdów przed konsekwencjami wypadków drogowych jest wykorzystanie sztucznej inteligencji i rozwiązań opartych na wideo, takich jak Webfleet. Systemy ostrzegawcze oparte na AI mogą poprawić bezpieczeństwo jazdy, zmniejszyć ryzyko wypadków we flotach autobusowych oraz ochronić kierowców przed fałszywymi oskarżeniami, jednocześnie zwiększając rentowność pojazdów. Rozwiązania wideo wykorzystujące sztuczną inteligencję identyfikują różne rodzaje niebezpiecznych zachowań podczas jazdy i ostrzegają kierowców, aby mogli natychmiast podjąć działania korygujące. Nagrania wideo pomagają również ustalić ewentualną winę w razie wypadku lub uszkodzenia pojazdu” – wyjaśnia Wolfgang Schmid, Dyrektor Regionu Centralnego Webfleet.

Andy Breitsprecher, Kierownik Operacyjny w Flixbus DACH GmbH, przedstawia korzyści płynące z Webfleet dla FlixBus: „Webfleet Video pomaga nam chronić naszych kierowców, pasażerów i innych użytkowników dróg. Kamera samochodowa jako cyfrowy „współkierowca” wspiera naszych kierowców autobusów w bardziej defensywnej, a tym samym bezpieczniejszej jeździe”. Firma planuje również włączyć nagrania krytycznych sytuacji do swoich programów szkoleniowych: „W ten sposób możemy uczyć kierowców, jak mogą poprawić swój styl jazdy, korzystając z rzeczywistych przykładów z ich codziennej jazdy”.

Zachowanie większej ostrożności podczas jazdy pomaga również kierowcom zredukować zużycie paliwa na trasie, co z kolei ma pozytywny wpływ na ślad węglowy firmy i koszty. Co najważniejsze, według Breitsprechera, celem jest również ochrona samych kierowców – na przykład przed fałszywymi oskarżeniami ze strony innych użytkowników dróg: „Dzięki kamerze skierowanej na zewnątrz możemy w każdej chwili dokładnie odtworzyć przebieg zdarzenia drogowego z udziałem osoby trzeciej. Dzięki temu możemy ich chronić, jeśli padną ofiarą nieuczciwych roszczeń”.

Flix jest pionierem w dziedzinie długodystansowego transportu publicznego, oferując ekologiczne alternatywy dla wygodnych i przystępnych cenowo podróży dzięki markom FlixBus i FlixTrain. Dzięki unikalnemu modelowi biznesowemu i innowacyjnej technologii, Flix zbudował największą sieć autobusów dalekobieżnych w Europie w bardzo krótkim czasie i jest również reprezentowany wraz z FlixBus w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Chile, Brazylii oraz w Polsce. Jako pionier w dziedzinie zrównoważonego transportu, Flix uruchomił pierwsze ekologiczne pociągi dalekobieżne z FlixTrain w 2018 roku, zainicjował pilotażowy projekt w pełni elektrycznych autobusów dalekobieżnych w tym samym roku i wprowadził pierwsze zasilane biogazem autobusy dalekobieżne w UE w 2021 roku.

Firma Flix jest odpowiedzialna za rozwój technologii, planowanie połączeń, zarządzanie operacjami, marketing i sprzedaż, zarządzanie jakością i ciągłą ekspansję produktów, podczas gdy sprawdzeni partnerzy Flix – głównie z tradycyjnego sektora MŚP – dbają o codzienne operacje na trasach. Unikalne połączenie start-upu technologicznego, e-commerce i tradycyjnej firmy transportowej sprawiło, że Flix stał się liderem rynku w obliczu największych międzynarodowych korporacji i trwale zmienił globalny krajobraz mobilności.

Poleć ten artykuł:

Polecamy