Provident podpisał umowę na 79 hybryd Toyoty

Provident podpisał umowę na 79 hybryd Toyoty

Provident rozpoczyna użytkowanie 79 hybrydowych Toyot Yaris. To największa w ostatnim czasie umowa tego rodzaju floty na polskim rynku, wpisująca się w ekologiczną politykę firmy.

– Przy wyborze samochodów firmowych analizowane były różne modele pod kątem ergonomiczności, bezpieczeństwa, kosztów i ekologii. Wybór ekologicznych aut to jeden z elementów „zielonej” polityki grupy International Personal Finance, brytyjskiej spółki notowanej na londyńskiej giełdzie, która jest właścicielem Provident Polska – tłumaczy Bartłomiej Wiśniewski, kierownik działu floty samochodowej i telekomunikacji Provident Polska.

Provident zamówił 79 hybrydowych Toyot Yaris HSD (Hybrid Synergy Drive) w LeasePlan Fleet Management Polska. Dotychczas tylko jedna firma z branży farmaceutycznej – Jenssen – zdecydowała się na podobny ruch, kupując 47 ekologicznych aut. Biorąc pod uwagę ergonomiczność, bezpieczeństwo i koszty eksploatacji, Toyota Yaris HSD okazała się bezkonkurencyjna. Provident już wcześniej rozważał zakup modeli hybrydowych dla swojej floty, jednak do tej pory były one znacznie droższe od tradycyjnych pojazdów, a przy tym często posiadały znacznie mniejszą przestrzeń bagażową.

Nowy Yaris HSD został wprowadzony na rynek kilka miesięcy temu. Posiada on ciekawą sylwetkę, dość niską cenę jak i koszty użytkowania, wielkości bagażnika taką samą jak stricte spalinowy pojazd. W przeciwieństwie do silników wysokoprężnych, wchodzący w skład napędu hybrydowego silnik benzynowy nie emituje cząstek stałych, wytwarza też znacznie mniej szkodliwych tlenków azotu. W hybrydowym napędzie Toyoty nie występuje wiele elementów znanych z tradycyjnych silników, które wymagają obsługi serwisowej lub są narażone na awarie eksploatacyjne (brak tradycyjnego alternatora, rozrusznika, paska klinowego, filtrów DPF, bezobsługowa skrzynia biegów itp.). Sam silnik benzynowy w Toyocie Yaris pracuje w tzw. cyklu Atkinsona, przez co jest o około 30% mniej obciążony niż silniki tradycyjne.

– Ogromnie istotnymi czynnikami przy wyborze były te związane z ergonomicznością. Jak każdy samochód hybrydowy tak i Yaris HSD posiada bezstopniową, automatyczną skrzynię biegów, dzięki której osoba prowadząca auto szczególnie w mieście jest bardziej skoncentrowana, zrelaksowana i wypoczęta, przez co spodziewamy się, że jej praca będzie bardziej efektywna, a jazda bezpieczniejsza – dodaje Bartłomiej Wiśniewski.

I zaraz dodaje: – Jestem przekonany, że w międzynarodowej firmie, której flota liczy 13200 aut, wybór hybrydowej Toyoty Yaris to kolejny krok do nie tylko zoptymalizowania kosztów w stosunku do potrzeb, ale również do sprostania coraz większym potrzebom ekologicznym naszego środowiska.

Przekazanie 79 nowych Toyot jest planowane na pierwszy kwartał 2013 roku.

Poleć ten artykuł:

Polecamy